Arbetsbeskrivning

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.  Vi söker nu en butikssäljare som vill bli en del av vårt team på Specsavers i Nyköping. Tjänsten är på 50-75% och det finns eventuellt möjlighet att utöka arbetstiden längre fram. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.  Våra öppettider är: vardagar kl. 10.00-18.00, lördagar kl. 10.00-16.00. Du kommer arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar och varannan lördag. Butiken är stängd på söndagar och röda dagar.   Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är meriterande. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Nyköping. Det innebär att du:   • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Rekommenderar och skräddarsyr produkter som uppfyller kundens behov baserat på optikerns ordination • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven, resultatinriktad och ansvarstagande person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Är en öppen och framåt person som vågar ta för sig • Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav • Har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med effektivitet och fokus • Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen • Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift  Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk