Arbetsbeskrivning
Inledning
Är du en driven, relationsskapande och har ett gediget intresse för teknik?
Trivs du även med att jobba mot uppsatta mål och att leda andra människor mot deras mål?
Iså fall kanske det är just dig vi söker!
Information om tjänsten
Schneider Electric är en världsledande koncern inom digitalisering, automation och energioptimering med AI-teknik och blev år 2021 utsedda till världens mest hållbara företag.
Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till en hållbar framtid genom att jobba med smarta byggnader och teknik i framkant.
Vi behöver nu få en otroligt viktig pusselbit till vårt team i Luleå och vi hoppas att det är just du.
Vi tror att din drivkraft kan komma till nytta i vår nya vardag med spännande utmaningar inom digitaliserade tjänster.
Våra kunder finns inom allt från kommuner och landsting till små och stora industrier samt fastighetsbolag.
Vi erbjuder dig
Som Service Delivery Expert hos oss får du en självständig och omväxlande roll med stor frihet under ansvar.
Vi värderar trivsel på arbetsplatsen och jobbar för att alla medarbetare ska känna sig motiverad under dagarna.
Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Utöver detta erbjuds du även andra diverse förmåner såsom bonusprogram, tjänstebil, aktieägarprogram, tjänstepension, friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning etc.
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Expert hos Schneider Electric fungerar du som team-chefens högra hand och spelar en nyckelroll i att säkerställa smidig leverans av våra tjänster till våra kunder inom energi, automation och hållbara lösningar.
Din vardag är fylld av dynamiska utmaningar där teknisk expertis och kundfokus möts.
Du kommer att fungera som länken mellan kundens behov och företagets lösningar samt arbetar i nära samarbete med interna team för att leverera projekt av högsta kvalitet.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Säkerställa att våra tjänsteleveranser sker enligt tidsplan och inom budget.
- Bygga och upprätthålla starka relationer med kunder genom regelbunden kommunikation och uppföljning.
- Ge stöd och utbildning till kunder i frågor som rör tjänster och tekniska lösningar inom Schneider Electrics produktportfölj.
- Dokumentation och kvalitetskontroller
- Arbeta tillsammans med tekniker, säljteam och andra avdelningar för att säkerställa enhetlig leverans.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund eller intresse, gärna inom områden som styr- och reglerteknik eller ellära.
Du är en relationsbyggare med erfarenhet av försäljning och värdeskapande dialoger.
Vidare tror vi att du även har en god förståelse för ekonomi och projektledning, vilket gör att du kan hålla koll på budget, tidsplaner och resurser i dina projekt.
För att trivas bäst i rollen tror vi att du även är strukturerad och har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt.
Krav för tjänsten är svenska och engelska i både tal och skrift, goda kunskaper i Office-paketet samt körkort B.
Övrigt
-
Stad:
Luleå
-
Omfattning:
Heltid
- Tillträde enligt överenskommelse
-
Kontaktperson för rekryteringen:
Amanda Nordström, [email protected]
Inför en eventuell anställning på Schneider Electric kommer ett utdrag ur belastningsregister att göras.
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.