Har du erfarenhet av att arbeta som optikerassistent eller liknande? Besitter du en god systemvana och är van att arbeta i en serviceinriktad roll? Om du dessutom har lätt för språk och pratar flytande engelska, så kan detta vara nästa tjänst för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund, ett familjärt och växande företag inom optikbranschen. Kundföretaget i fråga tar fram både glas och bågar. Detta är ett konsultuppdrag som löper i 6 månader. Din arbetstid är förlagd mellan 08: 00-17:00, med en timmes lunch. Tjänsten är placerad på huvudkontoret med moderna lokaler i norra Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare hanterar du inkommande och utgående samtal från kunder, främst butiker och optiker i Norden. Ärendena rör allt från beställningar av reservdelar och leveransfrågor till orderhantering och optikrelaterade frågor. Du arbetar i system som CRM, SAP, Zendesk och VisionStar och bidrar med både service och administration. Fokus ligger på ett professionellt och varmt kundbemötande, i en roll med varierade arbetsdagar och många kontaktytor.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare behöver du vara kommunikativ för att skapa goda relationer och bemöta kunder på ett professionellt och tillmötesgående sätt. Din goda förmåga att uttrycka sig tydligt och lyssna aktivt är avgörande för att snabbt och smidigt lösa olika typer av kundfrågor. Rollen kräver också en stark simultanförmåga, då det ofta handlar om att hantera flera ärenden parallellt. Att kunna arbeta strukturerat under tidspress är därför en viktig egenskap. Dessutom är ett starkt engagemang och en vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö centralt.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Meriterande:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-08-31. Start 2025-03-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34950 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.