Handläggare Tillståndsenheten Parkering och Serviceresor
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Handläggare
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER • Enheten Tillstånd för parkering och serviceresor söker nu en handläggare som utreder, fattar myndighetsbeslut och utfärdar parkeringstillstånd för rörelsehindrade, nyttoparkering samt undantag/dispens från trafikförordningen. Som handläggare utreder, beslutar och utfärdar du tillstånd till boendeparkering, tillstånd för nyttoparkering samt undantag/dispenser från trafikförordningen. I övrigt kan det även bli aktuellt med att stötta upp i andra arbetsuppgifter som bedrivs på enheten. För att utföra arbetet behöver du samarbeta med funktioner utanför den egna enheten/avdelningen. Därutöver behöver du hålla dig uppdaterad om gällande lagstiftning, praxis och stadens direktiv. På enheten hjälps vi åt med att besvara ärenden och synpunkter från kunder via telefon och mail. KVALIFIKATIONER För att söka tjänsten behöver du ha minst en gymnasieexamen och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du behöver ha erfarenhet av parkeringsområdet och meriterande är om du har erfarenhet av parkeringsövervakning. Som person är du serviceinriktad och har ett trevligt bemötande. Du har är en god kommunikatör med god struktur, tydlighet och är noggrann i ditt arbete. Du behöver kunna se möjligheter till förändring där idéer och förslag kan utvecklas. Avslutningsvis behöver även vara obehindrad på svenska i tal och skrift och ha en god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Intervjuer kommer att hållas fredagen den 24 januari och måndagen den 27 januari, 2025. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg men för närvarande sitter vi i tillfälliga lokaler på grund av ombyggnad av våra befintliga lokaler. Arbetsplatsen är belägen i Gårda, Åvägen 17E och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För din kännedom arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsmetod, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Rekryterande chef, Birgitta, är åter i tjänst 20 januari och det går bra att ställa frågor till Miranda och Maria i hennes frånvaro. Vill du veta mer om oss? Följ vår för

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre