Sjuksköterska till SOS Alarm
Skicka ansökan 168 dagar kvar
Sjuksköterska
168 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker fler Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar press, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning och omvårdnadsråd. En del av samtalen handlar om attvägleda patienter till rätt vårdnivå, vilket kräver att du som sjuksköterska arbetar tryggt och effektivt. I ditt arbetesamverkar du med både interna och externa aktörer, såsom ambulanssjukvård och hemsjukvård.

Du får en heltäckande introduktion där du alternerar mellan e-kurser och utbildning med handledare samt utbildningsdagar på vår utbildningsenhet i Kista.

Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjligheter att påverka ditt eget schema.

För att kunna arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:

  • Svensk sjuksköterskelegitimation
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska
  • God datavana
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska, framförallt i tal

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning,relevant specialistsjuksköterskeutbildning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kriterier

  • God stress och simultankapacitet
  • Förmåga att identifiera behov och fatta beslut om åtgärder
  • Trivs med arbete i digital miljö som utvecklas kontinuerligt
  • Trivas med att följa rutiner och instruktioner
  • Kunna arbeta strukturerat och metodiskt
  • Kunna relatera till våra värderingar

Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

AnsökanLåter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och med start under vinter/vår 2025. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Johanna Martinssonvia mail till j[email protected].Sista ansökningsdag är den 2025-01-31.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk