Medarbetare till vår Reception/ Växel/ Kundtjänst
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker SMHI ett fullblodsproffs på service och bemötande till myndighetens Reception/Växel/Kundtjänst. I den funktionen blir du SMHIs ansikte och röst i mötet med både allmänhet, kunder och andra organisationer – samtidigt som du bidrar till den interna servicen. Med din hjälp fortsätter vi att göra skillnad inom områdena väder, vatten och klimat. Om tjänsten Som medarbetare hos oss inom Reception/Växel/Kundtjänst kommer du att vara en viktig del av vårt team och vår verksamhet. Arbetet hos oss innebär rotation mellan de tre uppgifterna i funktionen, vilket vi ser bidrar till en varierad arbetsdag och en bra arbetsmiljö. Du kommer att möta människor i olika kanaler – personligen, via telefon och digitalt – och ditt mål är att alltid leverera bästa möjliga service. Rollen kräver att du är självgående och att du med hjälp av din lyhördhet och ditt reflekterande förhållningssätt bidrar med förbättringsförslag så vi tillsammans kan säkerställa att våra befintliga processer och rutiner fungerar så bra som möjligt. Arbetet består främst av att, • Möta besökare och medarbetare i Receptionen/Växeln och hjälpa till med deras ärenden som kan handla om vidarekoppling och frågor via telefonen, parkeringstillstånd, paketutlämning, passerkort och mycket mer. • I Kundtjänst hantera de frågor och synpunkter som kommer in via vår hemsida, mejl, telefon och sociala medier, från allmänhet, företag, organisationer och andra myndigheter. Även här kan det ingå en del andra administrativa uppgifter som till exempel att samordna visningsverksamheten, våra studiebesök på SMHI. Du ingår i ett mindre team som arbetar nära varandra och hjälps åt för att helheten i Reception/Växel/Kundtjänst ska fungera på bästa sätt, utifrån uppsatta prioriteringar.  Tjänsten ingår i enheten Inköp och service som är del av den centraliserade avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd. Avdelningen har till uppgift att stödja, utveckla och samordna hela SMHIs verksamhet utifrån ett organisationsövergripande perspektiv. Utöver expertis inom service samlar avdelningen kompetens inom inköp, ekonomi, juridik, kommunikation, personal och samordning. I Servicegruppen ingår också ett vaktmästeri och bibliotek. Servicegruppens uppgift är att vid sidan av den utåtriktade verksamheten, ge resten av SMHIs verksamheter och personal bästa möjliga stöd och service så att de kan fokusera på sina uppgifter i så stor omfattning som möjligt. Om dig SMHI söker dig som har, • En eftergymnasial utbildning, gärna inom service, eller motsvarande erfarenhet som SMHI bedömer likvärdig. • Minst två års erfarenhet av arbete i kundtjänst eller liknande, meriterande är erfarenhet av både interna och externa kunder. • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Du behöver också vara bekväm med teknik och van användare av datorer, smartphones, surfplattor, Officepaketet och sociala medier. Du är van vid att snabbt hitta information i digitala verktyg samtidigt som du för en dialog i telefon. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av, • Arbete i reception och växel • Användning av sociala medier i yrkesrollen • Bearbetning och analys av data i Excel eller liknande verktyg • Arbete med administrativa uppgifter Dina personliga egenskaper och förmågor är avgörande, både för att trivas och för att lyckas i rollen. Vi söker dig som är ett naturligt proffs när det gäller att möta andra människor och ge god service. För att lyckas i rollen behöver du vara lugn, förtroendeingivande och öppen i mötet med andra, oavsett om mötet sker personligen eller digitalt. Du har en naturlig förmåga att få människor att känna sig sedda och lyssnade på, oavsett vilken situation du möter. Du har erfarenhet av att prioritera i stressade situationer och behåller alltid lugnet och ett gott bemötande. Din nyfikenhet gör att du alltid vill lära dig mer, ditt öga för förbättringar identifierar förbättringsmöjligheter och möjliggör proaktivitet. Som person är du självgående och flexibel, har lätt att ta beslut, och värdesätter ett gott samarbete i ett team. Intresse för väder, klimat och naturvetenskap är ett stort plus.   Anställningsform: Tillsvidareanställning Placeringsort: Placering är på vårt kontor i Norrköping, en majoritet av din arbetstid är på kontoret och du har möjlighet att arbeta från annan plats när det passar verksamheten. Sista ansökningsdag: 12 januari - 2025 Kom och gör skillnad tillsammans med oss, välkommen med din ansökan idag.   SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk