Arbetsbeskrivning
Om oss på Swedemount💙
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.
Söker du en spännande och varierande tjänst inom inköp och produktutveckling? Vi söker nu en kollega till teamet som arbetar med samtliga delar av Sportshopens egna varumärken.
Din roll innebär att hantera alla former av administrativa och inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt att vara en "super user" i vårt affärsystem Navision. Vi lägger därför vikt vid erfarenheter av liknande roller och gärna från sport eller mode branschen.
För mer information om Sportshopen och våra produkter, besök gärna vår https://www.sportshopen.com/sv-se/!
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du tillsammans med härliga kollegor bland annat få arbeta med:
• Orderläggning av Sportshopens private labels
• Framtagning av försäljningsstatistik
• Bevakning och leveransuppföljning av inköps orders mot våra leverantörer
• Stämma av packlistor och övriga skeppningsdokument vid behov
• Skapa nya artiklar i vårt IT system
• Sätta lagernivåer och hantera priser
• Kontinuerligt uppdatera våra affärssystem Navision och Pisa gällande våra artiklar
• Hantera fakturor och administration i vårt affärssystem
• Ha daglig kontakt med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien
För att ha framgång i tjänsten tycker vi det vara viktigt att du:
• Behärskar engelska flytande i tal och skrift
• Har goda kunskaper i Office365 och speciellt intresse för Excel
• Bra förståelse för affärssystem, gärna från Navision
Vidare tror vi att vår nästa kollega
• Har en god förmåga att arbeta självständigt och att hantera många projekt på en gång
• Är lösningsfokuserad och gillar att arbeta med flera saker samtidigt
• Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• Har mycket god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta i team
• Är ödmjuk och inlyssnande som person
Vi tror också att du känner igen dig i våra värderingar som bygger på ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”.
Villkor
Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Göteborg men kommer även att spendera 2 -4 dagar i månaden på vårt kontor i Grebbestad.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande. Vi genomför även slumpmässiga drogtester på vår personal.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas föres sista ansökningsdatum.
Vilka är vi?
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 17 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är Nordens största sportbutik på 14 000 kvm.
Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.
Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.