Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en franchisetagare till Fyrbodal med ambition att driva kontor i Vänersborg, Trollhättan och Uddevalla.
I arbetet tillsammans med Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är det som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb. Här blir dina lokala kontakter viktiga för att lyckas bra med att få ut så många som möjligt av våra arbetssökande i arbete/studier.
Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning.
Arbetsuppgifter
Som franchisetagare kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
- Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i arbete eller studier.
- Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.
- Dokumentation i intern dataserver.
- Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av deltagare och deras målsättningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är social och som har kontakter med både arbetsgivare och arbetssökande. Vi ser gärna att du som franchisetagare har erfarenhet av branschen och van att driva eget företag. Du behöver också ha/starta ett aktiebolag för att ingå samarbete med oss. Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete. Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, Word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska.
Du som söker ska även uppfylla följande krav:
Alternativ 1
-Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.
- Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
- Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
-Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till Johan Isaksson:
Tel: 0725194758
Mail:
[email protected]
Välkommen med din ansökan!