Scania går från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill du vara med och utveckla Scanias serviceaffär till nästa nivå? Vi vill göra skillnad, vill du vara delaktig på resan? Vi söker vår nästa servicechef i Bollnäs!
Tillsammans med våra kunniga och engagerade medarbetare får Du representera ett av världens starkaste varumärken, där stolta och målmedvetna kunder är din vardag.
Dina arbetsuppgifter:
Ditt huvudsakliga ansvar är att utveckla och leda verkstadens verksamhet och aktiviteter för att maximera kund- och medarbetarnöjdhet. För Servicechefen är vård och utveckling av kundrelationer en naturlig del av vardagen och där vår service ska inge stort förtroende hos våra kunder.
Du är ansvarig för att forma din arbetsledning, rekrytera, personalplanera och utveckla ett starkt hållbart team som tar sig mot uppsatta mål. Du äger det affärsmässiga resultatet och ansvarar för verksamhetsstyrning; prognos, resultat och uppföljning.
Servicechefen är ansvarig för verksamhetens säkerhet, hälsa och arbetsmiljö. I uppdraget ingår att delta i en driftsledning tillsammans med representanter från fordonsförsäljning och du kommer att ingå i en ledningsgrupp där du bidrar till regionens totala affär och utveckling.
Din profil:
Vår övertygelse ligger i att resultat uppnås genom människor och ett närvarande ledarskap. Du är därmed en lagspelare som besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt driv och intresse för god kundservice och affärer.
Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt där tyngdpunkten ligger i det operativa. För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av servicemarknad och förändringsarbete samt har ett intresse för helhetsaffären.
I detta uppdrag ingår att leda och coacha såväl verkstadspersonal som administrativ personal.
Samarbetet inom regionen är viktigt mellan både försäljning och med dina kollegor på de övriga serviceverkstäderna, därför ser vi gärna att du är öppen, flexibel och tycker om att bredda dina vyer. Stort fokus ligger i att utöka serviceförsäljningen och att få våra servicetjänster att växa av exempelvis släp, påbyggnationer och reservdelar.
Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet:
Vi erbjuder:
En trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som kan bidra till att du växer med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt goda utvecklingsmöjlighet till vidareutveckling inom Scania. Tjänsten är på heltid.
Ytterligare information:
Tjänsten är på heltid.
Ansökan:
Din ansökan ska innehålla personligt brev, relevanta intyg/betyg och CV. Urval, intervjuer och tillsättning kan ske under ansökningsperioden.
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.
Sista ansökningsdag är den 6 Januari 2025. Välkommen med din ansökan!
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.