Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Systemförvaltare till Lindholmsgruppen Vill du vara med och forma framtiden för Lindholmsgruppen IT-verksamhet? Vi söker en prestigelös och erfaren Systemförvaltare med en bred teknisk kompetens och intresse för att utveckla verksamheten genom smarta IT-lösningar.
LindholmsGruppen AB är en familjeägd koncern där bl a dotterbolagen Eksjöhus AB, Eksjö Industri AB, Eksjöhus Modulbygg AB och Eksjöhus Bostad AB ingår. Koncernens affärsmodell sträcker sig från skog till färdig bostad. Att bygga hållbara bostäder handlar inte bara om en bra slutprodukt. Hela kedjan från skogens råvara till den slutliga bostaden, såväl villan som flerbostadshuset, måste fungera och vara väl genomtänkt. Med eget sågverk och egen skog ryms alla dessa delar inom LindholmsGruppen. LindholmsGruppen omsatte år 2023, 1215 msek och resultat 64 Msk hade 283 helårstjänster anställda.
Hos Lindholmsgruppen får du en möjlighet att göra verklig skillnad. Tillsammans med vår IT-chef kommer du att spela en central roll i att driva och utveckla vår IT-avdelning. Du blir en del av ett stabilt och anrikt företag som värdesätter utveckling, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en roll för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Systemförvaltare hos Lindholmsgruppen blir du en nyckelperson i vår IT-avdelning och arbetar tätt tillsammans med vår IT-chef. Tjänsten är varierande och innefattar allt från strategiskt arbete som kravställning och systemutveckling till operativa insatser som användarsupport. Du är länken mellan verksamheten och tekniken och översätter verksamhetens behov till kravspecifikationer som ligger till grund för upphandlingar och implementationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Underhåll och förvaltning av system samt löpande säkerhetsarbete
- Upprätthålla och uppdatera systemdokumentation
- Koordinera implementationer och hantera förändringshantering
- Kravställa och upphandla nya system samt ansvara för den tekniska designen
- Hantera rättigheter och tillgång till system
- Tillhandahålla support till användare vid behov
- Förvalta och utveckla vår tekniska plattform
Din profil För att trivas i rollen ser vi att du har en tekniskt bred kompetens och en god förståelse för hur ett producerande företag fungerar. Du tycker att verksamhetsutveckling är minst lika spännande som tekniken bakom. Din sociala kompetens och förmåga att lyssna och förstå verksamhetens behov är avgörande för att lyckas. Vi tror att du är en prestigelös person som uppskattar både strategiskt och operativt arbete och som värdesätter struktur och ordning. Du har förmodligen lång erfarenhet i branschen och känner dig redo för en stabil och långsiktig roll där du kan bidra med din erfarenhet och ditt engagemang. Kvalifikationer
- Minst 7 års erfarenhet inom IT-branschen, gärna från olika roller för att bygga bred kompetens.
- Erfarenhet av att administrera och hantera M365 och Azure.
- Goda kunskaper om Microsofts produkter i allmänhet.
- Stark förmåga att hantera både strategiska och operativa arbetsuppgifter
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller
[email protected]
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite