Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och driven HR-generalist som vill vara med och bidra till att utveckla och stärka vår organisation?
Statens beredning för medicinsk och social utvärdering (SBU) är en myndighet under Socialdepartementet som har i uppdrag att göra vetenskapliga utvärderingar av metoder inom hälso- och sjukvård inklusive tandvård. SBU har även uppdrag att göra vetenskapliga utvärderingar av insatser inom socialtjänst och insatser med stöd av LSS (lag om stöd och service). Myndigheten har omkring 90 anställda.
Om tjänsten
Som HR-generalist på SBU kommer du att ha en viktig roll i att stötta och utveckla organisationen genom att arbeta brett inom HR-området. Du kommer att vara engagerad i allt från rekrytering och arbetsmiljöfrågor till kompetensutveckling och personaladministration. HR-funktionen är placerad på avdelningen för verksamhetsstöd. På avdelningen finns även funktioner för ekonomi, juridik, registratur och IT. Avdelningen för verksamhetsstöd är för närvarande 12 personer, och kommer att förstärkas inom flera områden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för och genomföra hela rekryteringsprocessen, från behovsanalys till anställning
• Stödja chefer i personalrelaterade frågor såsom arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering
• Planera och samordna introduktionsprogram för nyanställda
• Driva och utveckla kompetensutvecklingsinsatser samt följa upp utbildningsbehov
• Ansvara för personaladministrativa uppgifter och system
• Bidra till att utveckla och implementera HR-processer och policys
• Delta i och driva olika HR-projekt, bland annat kopplat till myndighetens digitaliseringsresa
Kvalifikationer:
• Akademisk examen inom HR, personalvetenskap eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av brett HR-arbete
• Erfarenhet av arbete med hela kompetensförsörjningsprocessen, framför allt inom kompetensbaserad rekrytering
• Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö
• Erfarenhet av att arbeta i en statlig myndighet eller offentlig sektor är mycket meriterande
• Mycket god kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper och erfarenhet av HR-system
•
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang för HR-frågor. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ta egna initiativ. Du driver därför dina arbetsuppgifter framåt utan detaljerade instruktioner. Vidare ser du till att uppgifterna blir utförda på ett effektivt och strukturerat sätt då du har en god förmåga när det kommer till att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och bidrar till en god samverkan.
Vi erbjuder
Hos SBU får du vara med och göra skillnad för samhället och välfärden. Här får du chansen att ta del av den senaste forskningen och arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor i ett trevligt arbetsklimat. Vi sitter i ljusa lokaler på S:t Eriksgatan i Stockholm med möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka om verksamheten tillåter. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag samt 1,5 h friskvårdstid/vecka.
Tillträde & anställning
Tillsvidareanställning (100 %), inleds med 6 månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse men så snart som möjligt är önskvärt.
Plats: Stockholm
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2 januari, ansökningar tas endast emot via myndighetens webbplats. Mer om hur vi behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
SBU arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Bli en del SBU och var med och gör skillnad!