Arbetsbeskrivning
Vår kära kollega har valt att gå i pension. Därför söker vi en ny medarbetare att komplettera vårt arbetslag med. Vi söker dig som vill visa lika stort engagemang och arbetsvilja som vi andra har. Vi är länken mellan myndighetsutövningen och verkställandet av insatsen daglig verksamhet.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Du kommer ingå i enheten Myndigheten Gemensamma Resurser. Enheten har ett brett uppdrag och är bland annat stödfunktion åt myndighetsutövande delen av avdelningen. Vi arbetar väldigt tätt tillsammans och stöttar varandra. Ditt ansvarsområde kommer vara att säkerställa konkurrensneutralitet vid erbjudande om dagliga verksamheter för brukare som fått insatsen.
Inom enheten tror vi på att förändring skapas närmast de som dagligen stöter på utmaningarna och arbetar med tillitsskapande styrning. Enheten består utöver ansvarsområdet för förmedling av platser till daglig verksamhet även av förmedling av platser till äldrevården, kontroll och arbete mot välfärdsbrott, bidrag till förening och trygghetsboende samt sjuklöner. Dessutom ligger den digitala utvecklingen och driften för Myndigheten i samma enhet.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att kartlägga och leta efter lämpliga dagliga verksamheter åt personer som beviljats daglig verksamhet enligt LSS. Du kommer också förväntas stötta upp där behov finns, i andra relaterade ansvarsområden. Då Helsingborgs stad har sin utförarverksamhet under lagen om valfrihet är en viktig del i dina arbetsuppgifter att värna om den fria konkurrensen och säkerställa att samtliga alternativ presenteras till brukaren som sedan själv väljer alternativ.
Det förväntas även att man som medarbetare är med och driver verksamhetsutvecklingen och under 2025 förväntas en genomlysning göras av arbetsprocessen.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
För att gå vidare i rekryteringsprocessen ska du ha relevant högskoleexamen och körkort.
För tjänsten är det viktigt att du har förmågan att kommunicera med personer som har olika funktionsvariationer. Därför är det fördelaktigt om du har kunskap i alternativa kommunikationsmedel. Likaså om du har erfarenhet av att arbeta med personkrets 1 och 2 i LSS.
Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, stresstålig och kommunikativ samt har en utmärkt samarbetsförmåga. Du kan hantera arbetssituationer med integritet och omdöme samt arbeta självständigt. Helsingborg stad arbetar med en tillitsskapande styrning vilket ger dig som medarbetare stor frihet men ställer också väldigt stora krav på ansvarstagande.
Tanken med den tillitsskapande styrningen är att medarbetaren ska hitta lösningar på de utmaningar som verksamheten ställs inför, då de med all sannolikhet har kunskapen och erfarenheten, därför behöver du ha en fallenhet för verksamhetsutveckling. Vi tror att du gärna reflekterar kring hur man kan förbättra rutiner och processer utifrån ett brukarperspektiv.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Månadslönen för tjänsten är omkring 30 000 – 35 000. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuden månadslön baseras på bland annat utbildning, erfarenhet och kompetens.
Sista ansökningsdag: 2025 01 08
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.