Affärsförvaltare till vår kund på Kungsholmen
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Affärsförvaltare
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi en Affärsfövaltare till sektionen Färdtjänst. Inom Färdtjänstens verksamhet ingår uppdraget att förvalta de avtal som Färdtjänstförvaltningen har med upphandlade trafikleverantörer, beställningscentraler och kundservice inom färdtjänst och sjukresor. Som Affärsförvaltare kommer du att driva och utveckla gemensamma frågor, rutiner samt uppföljning av våra upphandlade leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att affären löper enligt avtal och att avtalade krav uppnås samt hantera avvikelser när de uppstår.

Arbetsuppgifter:

  • Medverka vid upphandling, implementering och avslut av avtal.
  • Ansvara för fakturering, budget och ekonomiska dialoger med upphandlad avtalspart och övriga sektioner kopplat till ekonomi inom avtalet.
  • Arbeta nära övriga affärsförvaltare för färdtjänstavtal.
  • Kontakt/dialog med resenärer rörande avtalet.
  • Vara delaktig i och vid tillfällen hålla i utbildning och workshops med leverantörer och intresseorganisationer.
  • Representera färdtjänsten i olika informationssammanhang med exempelvis kommuner och branschorganisationer.

Du kommer arbeta i en grupp med andra avtalsförvaltare där ni dagligen samarbetar kring era avtal. Gruppen består av totalt 9 personer. Du kommer även att ha ett stort kontaktnät både internt och externt för att säkerställa avtalets innehåll, uppföljning och utvecklingsmöjligheter.

Obligatoriska krav:

  • Minst 1 uppdrag om minst 1 år under de senaste 2 åren med att upphandla och införa ärendehanteringssystem inom politiskt styrda organisationer, som till exempel kommun eller region.
  • Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av budgetansvar om minst 20 miljoner kronor.  
  • Erfarenhet att ha arbetat i politiskstyrd organisation minst tre uppdrag om minst 6 månader per uppdrag. 
  • Minst 5 års dokumeterad erfarenhet av offentlig upphandling samt affärsförvaltning/avtalsförvaltning.
  • Minst 5 års dokumenterad erfarenhet gällande kvalitetsarbetet och Kvalitetssäkringsprocesser.

Mervärdeskrav:

  • Minst 2 års erfarenhet av att hålla och ta fram utbildningar för extern part. 
  • Högskoleexamen i ekonomi eller upphandling, juridik eller förvaltning.
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete med workforce managment, hur kundservice resurssätts utifrån prognostiserade volymer och andra parametrar specifika för köberäkning samt för balansen mellan servicenivå, beläggning och olika bemanningsmodeller.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk