Ekonomimedarbetare inom OTC på Brings Accounting Center
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Ekonomiassistent
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på förändringen hos Posten Bring?

Vi letar efter dig som vill vara med på vår resa och bygga upp vårt Order to cash team (OTC) i samband med insourcing av våra redovisningstjänster till koncernens Accounting Center i Helsingborg. Vår ambition är att bli ett av Nordens mest effektiva redovisningscenter med hög grad av automatiserade processer. Vi använder teknologier som robotprocessautomatisering, chatt botar och maskininlärning för att optimera våra processer. Vårt Accounting Center i Helsingborg består idag av totalt 16 kompetenta medarbetare, och vill under 2024/2025 utökas till att bli cirka 50 anställda. Avdelningen är en del av koncernens övergripande stab för ekonomi & finans, med kollegor i både Sverige och Norge.

Som medarbetare inom Brings Order to Cash (OTC) team får du vara med på en spännande resa med att vidareutveckla vårt nya Accounting Center inom ett av Nordens ledande logistikkoncerner. I koncernen jobbar det drygt 13 000 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Till följd av den snabbt växande e-handeln befinner sig branschen i en av sina största förändringsresor någonsin.

Du är med och formar vårt nya innovativa och serviceorienterade kompetenscenter för redovisning, där du och ditt team erbjuder effektiva redovisningslösningar till koncernens bolag i Norden. Teamet består idag av 5 trevliga och kompetenta kollegor och kommer under 2024/2025 utökas till 15 personer. Ambitionen är att bli ett av Nordens mest effektiva redovisningscenter med en hög grad av automatiserade processer. Vi använder teknologier som robotprocessautomatisering, chattbotar och maskininlärning för att optimera våra processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

· Orderhantering: Registrera och kontrollera inkommande kundordrar, säkerställa att alla uppgifter är korrekta och att ordern kan behandlas effektivt.

· Kundreskontra: Hantera och följa upp kundfordringar, registrera inbetalningar, och säkerställa korrekt bokföring av alla transaktioner.

· Fakturering: Skapa och skicka fakturor till kunder, samt säkerställa att de överensstämmer med avtalade villkor och priser.

· Rapportering: Skapa rapporter kring kundfordringar, betalningshistorik, kassaflöde och andra nyckeltal relaterade till OTC-processen.

· Avstämningar: Avstämma kundkonton för att säkerställa att alla transaktioner och inbetalningar är korrekt bokförda.

· Processoptimering: Analysera och förbättra arbetsflöden inom O2C-processen för att öka effektivitet och minska risken för fel.

· Periodisering och bokslutsarbete: Bidra till månads-, kvartals- och årsbokslut genom att stämma av konton och säkerställa korrekt redovisning av intäkter och fordringar.

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning

Formella krav

· Minst ett års arbetslivserfarenhet inom ekonomi

· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

· Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift, samt förståelse för norska/danska

Meriterande

· Erfarenhet från redovisning i en stor koncern

Personliga egenskaper För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen ser vi att du som person är självgående och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att växla mellan flera uppgifter. Teamet präglas av en hjälpsam och positiv kultur och vi hoppas att du med en samarbetsvilja vill vara med och bidra till detta. Då tjänsten innebär många kontaktytor ser vi att du är skicklig på att kommunicera både skriftligt och muntligt.

Sist men inte minst delar du våra värderingar att vilja mer, att ta ansvar och att spela för laget.

Vårt erbjudande Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag.

Omfattning och placering Tjänsten är på heltid (100%) med sex månaders initial provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Brings kontor i Helsingborg.

Ansökan Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi genomför ett löpande urval i rekryteringen och uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka direkt. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
7 dagar sedan
Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
Igår
Ekonom Bokförare Ekonomiexpert Ekonomistrateg Ekonomikonsult Ekonomiansvarig Ekonomiassistent Ekonomisamordnare Ekonomikoordinator Ekonomihandläggare Bokföringsassistent Ekonomiansvarig chef Financial Controller Ekonomiadministratör Redovisningsassistent CFO (Chief Financial Officer) Ekonomi- och löneadministratör
Igår