Vi söker en sekreterare för en heltidstjänst som har tidigare erfarenhet av liknande arbete. I din roll som sekreterare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att bevaka frister, hämta och hantera post, svara i telefonen, boka tolk, skicka klientbrev, ta emot klienterna som kommer till byrån och liknande. Det är viktigt att du kan överblicka en större mängd information och samtidigt ha en känsla för detaljer. Du kommer ha daglig kontakt med domstolar, myndigheter och klienter. Det är därför viktigt att du besitter social kompetens och har ett inre driv.
Krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat som sekreterare vid myndighet eller byrå, receptionist eller handläggare och har ett stort intresse för juridik. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
De kandidater som går vidare i processen kommer att genomgå ett skrivtest och/eller arbetsprov.
Mejla CV och personligt brev till [email protected]. Ange "sekreterare" i ämnesraden.
Välkommen in med din ansökan!