Arbetsbeskrivning
vid Företagsekonomiska institutionen. Sista ansökningsdag: 24-12-20.
Företagsekonomiska institutionen är en av de största institutionerna inom Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet, med cirka 140 anställda och cirka 3 500 studenter per läsår. De huvudsakliga forskningsområdena är inom finansiering, management och organisation, marknadsföring samt redovisning. Institutionen har ett omfattande internationellt kontaktnät med utländska utbildnings- och forskningspartners.
Ämne/ämnesbeskrivning
Företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring.
Arbetsuppgifter
Den huvudsakliga uppgiften för innehavaren av detta lektorat är att bedriva undervisning och forskning inom marknadsföring. Primärt i denna tjänst i kurserna Frontiers in Marketing Research samt Brands & Branding. Denna undervisning sker på engelska och svenska. I arbetsuppgifterna kan även ingå kursutveckling och kursansvar. Innehavaren ska även delta i institutionens inre arbete och ämnets pedagogiska utveckling. Undervisning sker i huvudsak på plats, viss möjlighet till distans ges.
Behörighetskrav
Behörig att anställas som universitetslektor i företagsekonomi är den som har avlagt doktorsexamen i företagsekonomi eller har motsvarande vetenskaplig kompetens samt visat pedagogisk skicklighet.
För att bedömas som behörig ska den sökande vidare ha dokumenterad pedagogisk erfarenhet av och skicklighet i att undervisa i marknadsföring. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom undervisning såväl på grundnivå som på avancerad nivå. Skickligheten ska vara väl dokumenterad på ett sätt som gör det möjligt att bedöma kvaliteten i den pedagogiska verksamheten.
Sökande ska kunna utföra administrativa och pedagogiska uppgifter som förutsätter förståelse och bruk av svenska språket.
Som allmänt behörighetskrav gäller att ha såväl förmåga att samarbeta som den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl.
Bedömningsgrunder
Särskild vikt fästs vid pedagogisk skicklighet inom marknadsföring. Vid bedömningen av den pedagogiska skickligheten fästs särskild vikt vid egen undervisning, kursutveckling och handledning.
Särskild vikt fästs vid vetenskaplig skicklighet inom marknadsföring, bred kunskap om forskningsfronten inom marknadsföring, samt bred kunskap specifikt inom varumärkesforskning. Vad gäller den vetenskapliga skickligheten och för att dokumentera forskningsaktiviteten är internationella publiceringar inom marknadsföring de senaste fem åren särskilt meriterande.
Stor vikt fästs vid dokumenterad förmåga att samarbeta med arbetskamrater och kollegor.
Vikt fästs vid administrativ skicklighet samt vid förmågan att samverka med det omgivande samhället och att informera om forskning och utvecklingsarbete.
Högskolepedagogisk utbildning
Meriterande är högskolepedagogisk utbildning om minst 15 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Anställningsvillkor
Anställningen avser 75-100 procent och är tidsbegränsad till två (2) månader. Exakt omfattning beslutas vid tillsättning. Tillträde omgående.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Upplysningar om anställningen lämnas av sektionsledare på marknadsföringssektionen, lektor Jon Engström, tfn 08-16 19 78,
[email protected].
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
[email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89,
[email protected], samt
[email protected] (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Universitetets anställningsordning och anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.