Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt bolag? Proteinbolaget söker en kommunikativ och serviceinriktad Customer Service Team Lead som vill ta sig an ett sammansvetsat team. Letar du efter en ny utmaning? Ta chansen, sök tjänsten och bli en del av Proteinbolaget – löpande urval!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Proteinbolagets räkning en Customer Service Team Lead. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Proteinbolaget. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till
[email protected].
Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Att vara en del av Proteinbolaget innebär att du arbetar i en fartfylld och rolig miljö. Du blir en del av ett gäng som gillar att hitta på roliga saker tillsammans, exempelvis gokart, paintball eller en trevlig AW i deras nya fina lokaler. Kvartalsvis anordnas roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap.
Du erbjuds
• En nyckelroll som innebär mycket ansvar där du driftar ditt team mot uppsatta KPIer
• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor
Arbetsuppgifter
Som Customer Service Team Lead ansvarar du för att leda ett mindre team som är utspritt geografiskt och den dagliga driften, där 15–25% av din tid ägnas åt ledarskap, medan resterande tid spenderas operativt som en del av teamet. Du säkerställer att teamet når uppsatta KPI:er, med fokus på kundnöjdhet och kvalitet. Ditt arbete innebär att analysera avvikelser, vidta åtgärder och samarbeta med berörda avdelningar för att driva förbättringar och optimera processer.
• Hantera kunderserviceärenden via mail och chatt
• Ansvara för orderhanteringen av företagskunder
• Hålla veckomöten och individuella 1:1 med teamet
• Analysera resultat och jobba proaktivt för att utveckla processer och arbetssätt
• Arbeta operativt tillsammans med teamet i den dagliga driften
Vi söker dig som:
har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller kundservice. Det är meriterande om du har dokumenterad ledarerfarenhet, men som minst goda ledaregenskaper. Du har god systemvana och lätt för att navigera i olika affärssystem. Vidare har du goda kunskaper och är bekväm i svenska och engelska både i både tal och skrift. Vi söker dig som har ett genuint intresse för kosttillskott, träning och hälsa och som ser fram emot att lära dig massor i din nya roll.
Det är meriterande om du behärskar det norska eller finska språket samt har tidigare arbetat i något av systemen Zendesk Explore, Business central eller Ongoing Warehouse.
För denna tjänst är dom personliga egenskaperna viktiga och vi söker dig som är kundserviceinriktad och brinner för att skapa positiva kundupplevelser. Du har naturliga ledaregenskaper och en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera mönster, förstå orsaker till utmaningar och föreslå förbättringar. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och har förmågan att kommunicera tydligt och inspirerande med både kollegor och kunder. Din kommunikativa styrka gör dig till en effektiv teamledare som skapar engagemang och driver teamet framåt mot gemensamma mål. Om du trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar, är du rätt person för oss.
ARBETSTID: Varannan vecka arbetar du förmiddag eller eftermiddag. Förmiddag: måndag-fredag 7-16. Eftermiddag: måndag-torsdag 10-19, fredag 7-16.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund
#Proteinbolaget, #Teamledare, #kundtjänst, #kundservice
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
[email protected]