Upphandlare/administratör till Institutet för mänskliga rättigheter
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Upphandlare Administratör
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och bidra till en verksamhet som har till uppgift att följa och bevaka att de mänskliga rättigheterna respekteras och förverkligas i Sverige. På Institutet för mänskliga rättigheter deltar du i arbetet med att bygga upp en ny och oberoende myndighet med uppdraget att stärka de mänskliga rättigheternas efterlevnad. Institutet ska även fullgöra uppgifter som en oberoende nationell mekanism enligt konventionen om rättigheter för personer med funktionsnedsättning.Om institutet för mänskliga rättigheter Institutet för mänskliga rättigheter försvarar och driver på för att Sverige ska respektera, skydda och fullgöra de mänskliga rättigheterna. Vår vision är ett samhälle där varje människa åtnjuter sina mänskliga rättigheter. Institutet för mänskliga rättigheter inrättades 1 januari 2022 efter ett riksdagsbeslut och ska verka i enlighet med Parisprinciperna, vilka utgör internationell standard för nationella institutioner för mänskliga rättigheter. Institutet leds av en styrelse med en direktör som ansvarar för verksamheten på kontoret som ligger i Lund. Institutet organiserar verksamheten i tre enheter och du kommer att vara placerad på Enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Om jobbet som upphandlare/administratör Institutet för mänskliga rättigheter befinner sig i en uppbyggnadsfas. Vi söker dig som vill vara med och stötta vår enhet under uppbyggnadsfasen. Anställningen består inledningsvis av två ungefär lika stora delar, men omfattningen kan variera över tid efter behov. På ena delen kommer du att arbeta med upphandling för institutets räkning, såsom att formulera underlag i upphandlingar, utvärdera inkomna anbud, granska avtal och ge rådgivning och information till verksamheten. Du arbetar också med utvecklingsarbete gällande institutets avtalshantering. På den andra halvan av ditt arbete kommer du att arbeta brett inom det administrativa området, avlasta i registraturen under semester och annan frånvaro, vara back-up som ledningsstöd mm. Kvalifikationer För att vara aktuell för jobbet vill vi att du har en högskole- eller KY-utbildning inom upphandling, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att självständigt ha genomfört avrop från statliga ramavtal, direktupphandlingar och upphandlingar för ramavtal, erfarenhet från offentlig sektor och goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling. Du har administrativ erfarenhet samt god datorvana som flitig M 365 användare. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av plattformen Tendsign. Har du erfarenhet av en chefsstödjande roll ser vi det som meriterande, liksom kunskaper i ett eller flera av de nationella minoritetsspråken, det svenska teckenspråket och/eller ett eller flera andra språk. Förhållningssätt och personliga förmågor Vi söker dig som är duktig på att se framtida behov och hitta lösningar som skapar mervärde för verksamheten. Du strukturerar ditt arbete, planerar aktiviteter och förutser problem. Du är noggrann och ser detaljer.  Du bemöter kollegor, rättighetsbärare och andra intressenter professionellt och med respekt, visar hjälpsamhet, är prestigelös och anpassar dina arbetsuppgifter utifrån enhetens behov. Att samarbeta snarare än konkurrera och jobba mot gemensamma mål är en självklarhet för dig. Du kommunicerar öppet och ärligt, lyssnar på andras åsikter, är öppen och ger feedback. Vi fäster stor vikt vid ditt förhållningssätt och personliga förmågor. Övrigt Tidsbegränsad anställning till och med 30 september 2025, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Institutet för mänskliga rättigheter eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland sina anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla. Vi är i dagsläget ett trettiotal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Mobilvägen 10 i Lund, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till Elisabeth Nordlund som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt. Är du intresserad Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Elisabeth Nordlund, enhetschef (tel 046-287 39 40). Fackliga kontaktpersoner är Selma Gušić för Saco-S (tel. 046-287 39 16), och Helena Rutensköld för OFR/S (tel. 046-287 39 04) och Jerker Jarl för Seko (tel. 040 - 660 33 56). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Sista ansökningsdag är den 2 januari 2025.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec