Arbetsbeskrivning
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.
Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som uthyrare med ansvar för hyresadministration kommer du att ha ett fritt och varierat arbete där du självständigt och i team planerar och genomför dina arbetsuppgifter. Du har mycket kundkontakt där du planerar de olika uthyrningsstegen från marknadsföring till digital kontraktsskrivning och inflyttning.
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster och du blir den som ska sälja in våra bostäder till potentiella blivande hyresgäster. Du kommer bland annat arbeta med köhantering, upprättande av hyresavtal, publicera lediga lägenheter och parkeringsplatser på vår hemsida samt övrig förekommande administration.
Med fokus på hög servicenivå och för att bidra till samhällsnyttan deltar du i utvecklingen av våra egna bostadshus. Du arbetar strukturerat och proaktivt för att våra kunder och hyresgäster ska vara nöjda
I din roll lyssnar du på och skapar mervärden för våra kunder. Du ser till att deras berättigade förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en engagerad uthyrare till vårt team. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att ansvara för uthyrningsprocessen av lediga bostäder, ha kontakt med befintliga och potentiella hyresgäster både digitalt, fysiskt och via telefon, ta emot synpunkter och förslag samt arrangera bomöten och möta våra hyresgäster i deras miljö. Effektivitet och digitalisering är en naturlig del i vardagen. Har erfarenhet av service och kundkontakter samt erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning. Det är viktigt att du har bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt.
För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, självgående och har en hög servicekänsla. Du är tydlig, håller vad du lovar och håller dig lugn även i stressade situationer.
Kompetenskrav
• Goda kunskaper om hyresjuridik
• Lång erfarenhet av bostadsuthyrning
• Erfarenhet från fastighetsbranschen
• Vana av att jobba i fastighetssystem
• Goda kunskaper om myndighetskrav
• Mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket.
• B-körkort - manuell
Meriterande
• Fastighetssystemet Momentum
• Erfarenhet av att arbeta inom allmännyttan
ÖVRIGT
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas
Månadslön enligt kollektivavtal
Sista ansökningsdag 2025-01-03
Urval sker löpande, tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.