Administratör
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Administratör
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

NorthX Biologics AB, ('NorthX'), med två tillverkningsanläggningar i Sverige, i Solna och huvudkontor i Matfors är en ledande nordisk utvecklings- och tillverkningsorganisation med fokus på avancerade biologiska läkemedel, CGT (cell- och genterapi) och vacciner. Tillsammans med Vinnova har NorthX också uppdraget att etablera en innovationshub för att stärka Sverige inom utveckling och produktion av avancerade läkemedel. Verksamheten är styrd av läkemedelsindustrins kvalitetsstandard GMP (Good Manufacturing Practice) där kvalitet och spårbarhet är viktiga komponenter. Följ med på vår resa. För mer information: www.nxbio.com

 

 

Vi förstärker vår Admin & Accounting avdelning som är stationerad i Matfors och söker nu en erfaren administratör till vår anläggning i Solna. Du kommer att ingå i ett team som arbetar brett mot större delen av företaget över båda våra anläggningar.

 

Exempel på förekommande uppgifter:

 

-        Inkommande växelsamtal/besökshantering

-        Löpande administrering

-        Resebokningar (interna resor)

-        Arkiv

-        Supportärenden (dokument, system etc)

-        Loggbok- och objektshantering

-        GDPR arbete

-        Utbildningar

 

Dokumentera utförda arbetsuppgifter, initiera avvikelser och ändringsärenden. Att uppdatera instruktioner ingår även i det dagliga arbetet. Resor kan också förekomma i liten utsträckning.

 

 

Du arbetar självständigt men under givna instruktioner. Stora delar av arbetet sker enligt kvalitetssystemet för läkemedelsproduktion GMP (Good Manufacturing Practice).

 

 

 

 

 

Vi söker dig som är strukturerad med ett stort eget driv samt besitter en hög servicekänsla och god lösningsförmåga. Du skall vara engagerad, stresstålig och bekväm med att arbeta med många saker parallellt. Vi förutsätter att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete samt besitter en god samarbetsförmåga.

Då vi befinner oss i en förändringsresa är det viktigt att du är flexibel och trivs i en fartfylld miljö där omväxling mellan varierande uppgifter och system är en del i vardagen.

 

 

Ett krav för sökande är

  • Verkat inom processindustrin, läkemedelsbranschen eller annan kvalitetsstyrd tillverkningsindustri samt har erfarenhet av kvalitetsledningssystem som GMP (Good Manufacturing Practice

  • Goda kunskaper inom Officepaketet

  • God systemvana

 

Utbildning och erfarenhet:

  • Gymnasieutbildning

  • Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete

  • God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska

 

Om du har en passion för administrativa uppgifter och vill bli en del av vårt dedikerade team, ser vi fram emot din ansökan. Erfarenhet av utläggshantering/fakturakontering eller GDPR arbete är meriterande.

 

Tjänsten rapporterar till chefen för Admin & Accounting och är en tillsvidareanställning.

 

För ytterligare information kontakta:

 

Maria Melin, Head of Admin & Accounting                          [email protected]

Akademikerna, Lina Kejerhag                                                 [email protected]

Unionen, Jan Atterhagen                                                          [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec