Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett verkligt viktigt, givande och varierande arbete? Nu söker vi på samrehab en logoped.
Tjänsten är ett vikariat som pågår från februari 2025 till maj 2026 med chans till förlängning. Teamet du välkomnas till består av flertalet professioner och genom nära samarbete skapar vi tillsammans de bästa förutsättningarna för våra patienter. I arbetsgruppen ingår arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kurator, logoped, dietister, sjuksköterskor, omsorgskoordinator och rehabiliteringssamordnare. Samrehab är en kreativ basenhet där ett av uppdragen är rehabilitering av patienter med neurologiska sjukdomar, hjärnskador och ryggmärgsskador. Du kommer att bedöma och behandlar patienter med tal-, språk-, röst-och sväljsvårigheter till följd av neurologiska skador och sjukdomar. Du kommer också att ansvara för både utprovning och förskrivning av hjälpmedel och det sker både inom sluten- och öppenvård, hembesök förekommer. Uppdraget ger dig möjlighet att självständigt planera, genomföra och disponera din tid, du kommer även följa patienten genom vårdkedjan, från akut till kroniskt skede. Uppdraget och kunskapen som logoped är viktig, du ingår därför i flera olika team runt patienterna. Dina arbetstider är förlagda måndag till fredag.
Om dig
För att trivas och lyckas med arbetet tror vi att du har ett flexibelt och positivt förhållningssätt. Vi tror också att du är ansvarstagande, kreativ och har en god empatisk förmåga. Det är naturligt för dig att utgå från patientens behov, du involverar patienten i arbetet genom planering och genomförande av interventioner. Det är naturligt för dig att arbeta självständigt, systematiskt och du uppskattar att samarbeta i team. Ditt intresse för att skapa nya förbättrade arbetssätt tillsammans med andra och utveckla verksamheten är en tillgång. Du tar del av andra professioners kunskap och erfarenheter samt är generös med att dela med dig av dina egna kunskaper. Du behöver vara legitimerad logoped, ha mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt B-körkort. Vi är nyfikna på dig, varmt välkommen med din ansökan!
Din framtida arbetsplats
Samrehab är en kreativ basenhet som innefattar arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kuratorer, logoped, assistentpersonal och dietister i öppen och sluten vård i norra Kalmar län. Samrehabs medarbetare finns på Västerviks och Oskarshamns sjukhus samt på distriktsrehabiliteringsmottagningarna i de sex norra kommunerna i länet. Vi sprider kunskap och stärker det friska och genom goda möten stödjer vi den unika individen till eget ansvar för sitt välbefinnande.
Västerviks sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På Västerviks sjukhus finns jobb för dig som vill utvecklas i din roll tillsammans med trevliga kollegor. Här arbetar drygt 1200 medarbetare och vi har en fin sammanhållning och en bred kompetens. Sjukhuset är lagom stort och du får en trygg, och trivsam anställning med möjlighet till att lära nytt. Det ligger i anslutning till Västerviks centrum och är nära skärgården.
Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.
Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats.
Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.