Interim Områdeschef till kommunalt bostadsbolag i Stockholm!
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Områdeschef
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en interim Områdeschef till ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta02-jan-2025 och pågå till och med30-apr-2025 med eventuell möjlighet till förlängning.

Om uppdraget

Då vår kund kommer ha en vakant tjänst som områdeschef så behövsen interim chef tills ny områdeschef är på plats. Det område som du kommer att ansvara för är uppbyggt på tre team om totalt 13 medarbetare. Du leder dina team och har personalansvar för förvaltare, kundförvaltare och områdestekniker. Tjänsten innebär att du har ett fastighetsägaransvar och ett ekonomiskt ansvar. Områdeschefen ansvarar också för goda kundrelationer och en bra kommunikation med hyresgäster och andra aktörer inom det geografiska området.

Du rapporterar till enhetschef för förvaltningsområden och ingår i förvaltningsteamet som består av 8 chefer.

Syfte med uppdraget och förväntat resultat

  • Att se till att hålla de obligatoriska möten med personalen som skall utföras, APT och uppdragsdialoger
  • Att se till attupprätthålla fastighetsägaransvaret samt myndighetsbesiktningar
  • Att ha fullt personalansvar gällande arbetsmiljö, rekryteringar och annan personalhantering
  • Att se till att förvaltningsområdet håller sina ekonomiska mål

Övrigt:Start:02-jan-2025Slut:30-apr-2025Distansarbete: Möjlighet till distansarbete 2 dagar/veckaOmfattning: 38h/veckaPlacering:Hässelby till största del, men det förekommer även möten på vår kunds kontor i södra Stockholm

Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:

  • Du har 5 år eller mer erfarenhet av fastighetsförvaltning och kunskap om bostadsfrågor
  • Erfarenhet av att jobba med budgetuppföljning samt arbetat med att göra ekonomiska analyser av utfallet
  • Goda kunskaper inom hyresjuridik
  • Minst 3 års erfarenhet av att leda andra människor samt leda människor mot bolagets mål, Nöjda kunder, hållbar ekonomi och hållbara bostadsområden
  • En relevant akademisk utbildning inom fastighetsekonomi, högskoleingenjör (fastighetsförvaltning) eller motsvarande
  • Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift

Önskade personliga egenskaper:Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju:

  • Ditt ledarskap kännetecknas av en god förmåga att inspirera, skapa goda relationer och engagemang
  • Du har stor integritet och mod att ta ansvar och fatta beslut
  • Du behöver vara kommunikativ och är inte rädd för att hantera konflikter
  • Du har ett gott omdöme och tycka att det är roligt att leda i förändring

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Lina Widevall på 070-499 38 00.

Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk