Vi söker en Supply Chain Team Lead / Koordinator till vår kund i Västerås
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Teamledare Koordinator Supply Chain
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Är du en operativt driven och lösningsorienterad Supply Chain-expert med erfarenhet av att leda och koordinera team? Vi söker nu en Supply Chain Team Lead / Koordinator för vårt kundföretags fabrik i Västerås som producerar Traction och Mobile e-Power-motorer. Denna roll är ett viktigt stöd under en period av tillväxt och ökade produktionsvolymer, där punktlig leverans är en kritisk faktor för att möta kundernas krav och säkerställa en effektiv försörjningskedja. * omfattning: 100% * start: 2025-01-07 * längd: till och med 2026-01-06 Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kund. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Supply Chain Team Lead / Koordinator kommer du att vara en central del i att driva och koordinera det dagliga arbetet i supply chain-teamet, som består av kategorichefer och inköpare. Du kommer att säkerställa att teamet levererar enligt uppsatta mål gällande materialinköp, leveransprecision och kostnadseffektivitet. Du får möjlighet att vara en nyckelperson i arbetet med att förbättra och utveckla processer som stärker leveranskapaciteten och effektiviteten på fabriken. Huvudsakliga ansvarsområden: * Leda och stödja ett team av inköpare, SCM-specialister och analytiker i deras dagliga arbete med inköp, e-sourcing, databehandling och rapportering. * Säkerställa att SCM-aktiviteter genomförs enligt företagets riktlinjer och processer. * Hantera och följa upp inköpsaktiviteter, samt säkerställa en hög kvalitet på leveransservicen till förbättrade transaktionskostnader. * Stödja teamet i att minimera risker relaterade till kvalitet och ekonomiska exponeringar genom att följa kommersiella och kvalitetsrelaterade procedurer. * Samarbeta nära med inköpsteamet i Estland, kvalitetsavdelningen och andra interna funktioner för att säkerställa framgångsrika leveransprojekt. Vem är du? * Flera års erfarenhet av att arbeta inom Supply Chain och/eller Inköp, gärna i en ledande eller koordinerande roll. * Stark förståelse för operativa inköps- och leveransprocesser, samt erfarenhet av att arbeta med materialplanering och försörjningskedja i en tillverkningsmiljö. * Förmåga att leda och motivera ett litet men effektivt team och att säkerställa att målen nås. * Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer och samarbeta med externa supportteam. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb