Arbetsbeskrivning
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter.
Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete.
Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete.
Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan!
Hälso- och sjukvårdsenheten är ett härligt team bestående av cirka 20 sjuksköterskor och tre undersköterskor. Vi söker nu en sjuksköterska som vill vara del av den kommunala primärvården. En undersköterska som vill bidra till att tillgodose medborgarnas behov av vård och omsorg i hemmen, på våra särskilda boende och boenden med särskild service.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett spännande och omväxlande jobb?
Nu söker Hälso- och sjukvårdsenheten i Klippans kommun en ny kollega till en kvällstjänst.
I uppdraget ingår att planera och leda arbetet gentemot den enskilde patienten och dess närstående.
Du gör medicinska bedömningar och behandlings- och omvårdnadsinsatser samt följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning.
Du har kontakt med patienter, men också med anhöriga och andra personer i patientens nätverk.
Du arbetar med att handleda och delegera hälso- och sjukvårdsinsatser till andra professioner och är duktig på att samarbeta såväl inom den egna verksamheten som med andra aktörer.
Du har inbokade besök och planerade insatser, men det uppstår också akuta uppgifter som gör att du kan behöva planera om ditt arbete.
Du får glada och erfarna kollegor, i en driven och trygg grupp, där vi delar med oss av våra kunskaper och stöttar varandra
Vi erbjuder dig ett brett uppdrag med frihet under ansvar, där du får möjlighet att göra skillnad.
Då arbetet är förlagt schemalagd måndag-söndag kvällstid (38,25 h) krävs att du är trygg i din roll som sjuksköterska, tycker om att arbeta självständigt och har lätt att fatta beslut.
Vi dokumenterar i Lifecare och använder oss av befintliga kvalitetsregister.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad sjuksköterska med B-körkort.
Du är en trygg och stabil person, känner dig säker i din yrkesroll och har förmågan att självständigt planera och prioritera
ditt arbete.
Du är väl medveten om vikten av ett gott bemötande mot både kollegor och patienter samt kommunicerar på ett
tydligt sätt och säkerställer att information når fram.
Du behöver uppskatta att utmanas av nya arbetssätt och
arbetsuppgifter samt se möjligheterna i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan
kommunicera med patienter, anhöriga och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet
innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.
Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten.
För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.
Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.