OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Serviceinriktad IT-support sökes till dynamisk servicedesk i Stockholm!
IT-support
Utgått

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är serviceinriktad, har ett stort tekniskt intresse och trivs med att hjälpa andra. Är du redo för nästa steg i din IT-karriär? Skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Här får du möjlighet att lösa IT-relaterade problem, guida användare och bidra till en smidig IT-upplevelse i en Microsoft-baserad miljö. Ta chansen att utvecklas i en roll där din tekniska kompetens och servicekänsla står i fokus! Uppdraget innebär att hantera IT-supportärenden och fungera som den primära kontaktpunkten mellan användare och IT-organisationen. Supporten hanterar i genomsnitt 400 ärenden per månad och arbetar aktivt med att förbättra användarupplevelsen och lösa problem snabbt och effektivt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ge förstklassig support via telefon, e-post och chatt * Säkerställa att IT-utrustning och applikationer fungerar som de ska * Administrera användarkonton, behörigheter och skrivare * Instruera användare i olika program och verktyg * Eskalera mer avancerade ärenden till IT-enheten VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig gymnasieutbildning eller motsvarande - Har någon typ av erfarenhet av arbete inom helpdesk eller IT-support - Goda kunskaper i datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet - Grundläggande kunskaper i MS Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och SharePoint - Erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Jira Service Desk - Flytande svenska i tal och skrift då det används dagligen Det är meriterande om du har - Erfarenhet av Windows servermiljö, Active Directory och Citrix-miljöer - Tidigare arbete inom myndigheter eller större organisationer Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Lyhörd – Du förstår användarens behov och kan anpassa din kommunikation därefter. * Strukturerad – Du hanterar flera ärenden samtidigt och ser till att inget faller mellan stolarna. * Lösningsorienterad – Du tar ansvar för att lösa problem och eskalerar ärenden vid behov. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-chef Tekniker IT-ombud IT-ledare IT-ekonom IT-lärare IT-support IT-tekniker IT-specialist Drifttekniker IT-säkerhetschef IT-servicetekniker IT-systemspecialist
20 dec
IT-support IT-samordnare IT-generalist Teknisk support IT-drifttekniker IT-projektledare IT-systemtekniker It-supporttekniker Systemadministratör
19 dec
Förare IT-support First Line Support
23 dec