Vi söker dig som är serviceinriktad, har ett stort tekniskt intresse och trivs med att hjälpa andra. Är du redo för nästa steg i din IT-karriär? Skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Här får du möjlighet att lösa IT-relaterade problem, guida användare och bidra till en smidig IT-upplevelse i en Microsoft-baserad miljö. Ta chansen att utvecklas i en roll där din tekniska kompetens och servicekänsla står i fokus! Uppdraget innebär att hantera IT-supportärenden och fungera som den primära kontaktpunkten mellan användare och IT-organisationen.
Supporten hanterar i genomsnitt 400 ärenden per månad och arbetar aktivt med att förbättra användarupplevelsen och lösa problem snabbt och effektivt.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge förstklassig support via telefon, e-post och chatt
* Säkerställa att IT-utrustning och applikationer fungerar som de ska
* Administrera användarkonton, behörigheter och skrivare
* Instruera användare i olika program och verktyg
* Eskalera mer avancerade ärenden till IT-enheten
VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig gymnasieutbildning eller motsvarande
- Har någon typ av erfarenhet av arbete inom helpdesk eller IT-support
- Goda kunskaper i datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
- Grundläggande kunskaper i MS Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och SharePoint
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Jira Service Desk
- Flytande svenska i tal och skrift då det används dagligen
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Windows servermiljö, Active Directory och Citrix-miljöer
- Tidigare arbete inom myndigheter eller större organisationer
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Lyhörd – Du förstår användarens behov och kan anpassa din kommunikation därefter.
* Strukturerad – Du hanterar flera ärenden samtidigt och ser till att inget faller mellan stolarna.
* Lösningsorienterad – Du tar ansvar för att lösa problem och eskalerar ärenden vid behov.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.