Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som Skadereglerare kommer du att handlägga skador i ett eller flera försäkringsområden inom personförsäkring. Du kommer bland annat att hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Som Skadereglerare kommer du få ett varierande och spännande heltidsjobb hos en attraktiv myndighet.
De huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
- Handlägga skador inom ett eller flera försäkringsområden inom personförsäkring
- Hantera ansökningar, genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika underlag
- Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
- Göra bedömningar om ersättning
Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, för att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Du kommer att spendera arbetsdagen tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Skadereglerare är ett konsultuppdrag på heltid med start i januari 2025 och beräknas pågå till och med september 2025. Placering på Kammarkollegiets aktivitetsbaserade och nyrenoverat kontor i Karlstad.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du tar dig an nya arbetsuppgifter på ett snabbt och effektivt sätt. För rollen är det viktigt att du som person är självgående, strukturera, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-12-05
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquistvia Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!