OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Vårt team Gateway Air agerar som intern supportfunktion till våra flygavdelningar runt om i Sverige genom att samlasta och transportera frakt via flyg för deras kunder. På vår avdelning får du ett utvecklande, roligt och fartfyllt arbete med ett brett kontaktnät. Du får en helhetsbild av transportkedjan och utgör ett viktigt internt stöd för våra flygkollegor med din expertis.
GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö med härlig gemenskap. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda, där alla har möjlighet att växa och utvecklas. Jämställdhet och mångfald är några av nycklarna till vår framgång, och vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och över 50 % kvinnliga chefer.
Om tjänsten Som Gateway Forwarder Air arbetar du för att hitta bästa möjliga flygtransporter för gods utifrån våra kunders behov. Du tar löpande emot bokningar av sändningar och prisförfrågningar från GEODIS flygkontor i Sverige, både inom export och import. Dina primära kunder är våra interna flygkontor men du har även kontinuerlig kontakt med flygbolag, terminaler, åkerier och våra agenter runt om i världen. Teamet ingår i ett stort globalt nätverk och har många kontaktytor både internt och externt, där stora delar av den dagliga kommunikationen sker på engelska.
I arbetsuppgifterna ingår:
Tjänsten är en visstidanställning, med start enligt överenskommelse fram till juni 2025. Placering är på vårt kontor i Malmö. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention och mycket mer!
Din profil Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom spedition tillsammans med oss och bidra till att leverera förstklassig service och smarta lösningar till våra kunder. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med spedition, gärna inom flyg. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är meriterande. Svenska och engelska används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken obehindrat. Det är önskvärt att du är en van användare av Office365 och ett plus om du har jobbat i vårt produktionssystem CW1 tidigare.
Rollen passar dig som är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och tycker om att jobba i team. Du är lösningsorienterad, flexibel och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med god struktur. Du är även mån om att alltid ge god service och att leverera ditt arbete med hög kvalitet.
Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och arbeta efter våra värderingar: Engagemang, Innovation, Förtroende, Solidaritet och Passion.
AnsökanLåter detta som ett intressant jobb för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-12-09.
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gateway Manager Emil Wennström, på 070 66 98 149 eller [email protected]
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 10 16 31828.