OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu säkerhetshandläggare inom Upphandlingssäkerhet till Säkerhetsavdelningen i region Väst. Du kommer ha en viktig roll i att stödja polismyndighetens tillväxt och säkerhetsarbete. Hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor få möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Säkerhetsavdelningen i region Väst ingår i den nationella Säkerhetsavdelningen som är indelad i regionala och nationella enheter. Säkerhetsavdelningen ansvarar för Polismyndighetens säkerhetsskydd och verksamhetsskydd, vilket omfattar bland annat skydd av egendom, medarbetare, information samt hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden. Säkerhetsavdelningen i region Väst är indelad i två grupper, Personalsäkerhet och Teknisk/Fysisk säkerhet där du som säkerhetshandläggare inom upphandlingssäkerhet ingår i gruppen för Teknisk/Fysisk säkerhet.
Arbetsbeskrivning
I rollen som säkerhetshandläggare inom upphandlingssäkerhet behöver du ha förmågan att bedöma Polismyndighetens verksamheter ur ett helhets och säkerhetsperspektiv. Du kommer ingå i större byggprojekt men även arbeta direkt mot verksamheten i hela polisregion Väst.
Din roll är att kunna avgöra vilka krav Polismyndigheten behöver ställa på externa leverantörer eller andra som kommer ta del av Polismyndighetens verksamhet och dess skyddsvärden. Kraven formuleras oftast genom upprättande av olika former av avtal eller överenskommelser. Avtalsområdet rör då främst verksamhetsskyddsavtal, sekretessavtal och säkerhetsskyddsavtal genom säkerhetsskyddad upphandling – SUA. Samtliga delar har en strukturerad administrativ process som kräver kontroll och noggrannhet.
I rollen ingår även förvaltning genom uppföljning och revidering av dessa för att värna Polismyndighetens skyddsvärden. Som en naturlig del i arbetsuppgifterna har du en löpande dialog internt inom Polismyndigheten men också med externa leverantörer.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Det är meriterande om du även har:
Personliga egenskaper
Du behöver ha god förmåga att arbeta självständigt, vara noggrann och strukturerad. Du är flexibel, stresstålig och har god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Arbetsuppgifterna kräver att du har hög integritet och förmåga att på ett betryggande sätt värdera och hantera en större mängd skyddsvärd information.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Christopher Wåhlin, 010-56 58 888.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Pamela Vongaribo, [email protected]
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare säkerhet
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna i urvalsenkäten är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan, ansök här: (PDF) (pdf, 258 kB)
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till [email protected] senast den 11 december, 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A698.723/2024 i mailets ärendemening. Vi önskar dokumenten i formaten • doc, • docx eller • pdf.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!