Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB - Samverkan för effektivare tjänster
SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungssund, Lilla Edet och Tjörn.
SOLTAK levererar specialiserade tjänster inom ekonomiadministration, löneadministration, IT-drift och support. Genom dessa tjänster kan vi, tillsammans med våra kunder, samordna och effektivisera verksamheten.
Utöver detta, utför och driver vi uppdrag och projekt för våra kunder inom samtliga tjänsteområden.
Som inköpscentral möjliggör vi även kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
Vi är dedikerade att leverera professionella tjänster och strävar ständigt efter att förbättra servicen till våra kunder. Vårt fokus ligger på att stödja ägarkommunernas processer och administrativa tjänster, vilket utgör kärnan i vår verksamhet.
Med korta beslutsvägar kan vi snabbt anpassa oss för att möta våra kunders behov och förväntningar.
De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans.
SOLTAK AB strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar och vi behöver därför nu fylla på med mer kompetens till vårt härliga gäng. Vi söker dig som är engagerad och nyfiken, som tycker att ekonomiadministration är roligt och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss.
I tjänsten som Ekonomiadministratör kommer du tillsammans med dina 14 kollegor hantera våra gemensamma arbetsuppgifter inom affärsområde Ekonomi. Vi arbetar inom kund- och leverantörsreskontra, kassa / dagbokföring samt systemförvaltning för Unit4 ERP.
Du kommer att hantera varierande arbetsuppgifter inom vår ekonomiavdelning.
Det vi i huvudsak hanterar är leverantörsfakturor, registerunderhåll och manuella utbetalningar. Vi fakturerar, hanterar inbetalningar, påminnelser/ inkasso, återbetalningar, dagbokföring och kontoavstämningar, internkontroll, med mera. Arbetet omfattar en del filhantering.
Vi arbetar i affärssystemen Unit4 ERP, EDP Future samt Readsoft.
I arbetet ingår även att stödja, utveckla och förbättra våra rutiner och processer samt vid behov delta i projekt. För att trivas hos oss behöver du aktivt vilja medverka i vår utveckling av våra ekonomitjänster. Detta gör vi genom samarbete kring digitalisering och automatisering av tjänsterna, utveckling av kommunikativa verktyg samt effektivisering av arbetssätt.
Då arbetet innebär mycket kontakt och service till våra kunder, leverantörer och kommuninvånare förutsätter rollen att du har ett gott bemötande och att du trivs med kundkontakt. Kontakten sker främst via vårt ärendehanteringssystem och inkommande telefonsamtal.
Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv över tid. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Uppdragen hos oss är flexibla. Vi justerar och förändrar tillsammans, utifrån din kompetens, verksamhetens ramar och behov samt ditt intresse.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, lägst YH, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration med god systemförståelse. Vi ser gärna att du har ett intresse av digitala verktyg/system och ser möjligheterna att använda dem.
Arbetet kräver ett utåtriktat och positivt förhållningssätt samt förmågan att kunna förklara ekonomisk information till våra kommuninvånare på ett lättförståeligt sätt. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att skapa goda relationer. Du förväntas ha god samarbetsförmåga som märks genom att du har en vilja att arbeta tillsammans och delar med dig av din kunskap.
Du är van att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter vilket för oss innebär att du arbetar effektivt och kan organisera och prioritera så att ditt arbete blir utfört i rätt tid och med god kvalitet. För oss är det viktigt att du kan överblicka det egna ansvarsområdet, se helheten och det bästa för teamet.
Om du tidigare arbetat i affärssystemet Unit4 är det ett plus!
ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.
Vi använder oss av friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.
Vi är placerade i i Kongahälla center i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.
Vi utför bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning. Bakgrundskontrollerna används för att skydda SOLTAK AB:s medarbetare och kunder, samt till att skydda hanteringen av bolagets uppgifter och uppdrag. Syftet är att vid rekrytering och bemanning säkerställa kandidatens lämplighet för sökt tjänst och att eftersträva en säker och trygg verksamhet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!