Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren processutvecklare för att stärka enheten Vekrsamhetsutveckling. Som processutvecklare kommer du att ha en central roll i flera parallella uppdrag av varierande omfattning och längd, och bidra till att förbättra och utveckla deras processer.
Arbetsuppgifter:
- Processkartläggning Nuläge, via exempelvis intervjuer och workshops
- Analysarbete av processer (nulägesanalys) och framtagande av önskat Ny-läge för processer
- Utveckling av nya processer
- Processrevidering
- Processetablering
- Delta i uppdrag för att definiera och implementera ramverk för processutveckling hos vår kund
- Planera kommande förändringsarbete inom processarbete
- Förändringsledning kopplat till processimplementation
- Dokumentera metoder och arbetssätt
- Utbildning i processer
- Projekt-/uppdragsledning
Obligatoriska krav
- Minst 1 års erfarenhet av att jobba inom energibranschen.
- Minst 1 års erfarenhet av att jobba på en DSO eller TSO.
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller på statligt bolag
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med projekt/processer inom IT för digitalisering av processer.
- Minst 10 års erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling i större organisationer.
- Minst 5 års erfarenhet av att leda och driva processutveckling, inklusive att
- samla in och hantera krav i uppdrag
- utveckla, revidera respektive implementera processer
- arbeta med processkartläggning och -analys för Nuläge och önskat Nyläge
- planera förändringsarbete och genomföra förändringsledning kopplad till processer.
- Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med verksamheten.
- Minst 5 års vana av att identifiera behov, ta fram förslag på och implementera nyckeltal till processerna.
- Minst 5 års vana av att samla in information och data från interna och externa intressenter.
- Minst 2 års vana av att arbeta med processmodellering i Astrakan.
Mervärdeskrav
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta aktivt med förändringsledning inom uppdrag eller i linjen.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att utforma och genomföra utbildningar inom processområdet eller IT.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med agila metoder.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsarkitektur.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.