Arbetsmarknads och vuxenutbildning har både det övergripande ansvaret för stadens kommunala vuxenutbildning och för hela stadens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Tillsammans skapar vi förutsättningar för studier och arbete för göteborgare i alla åldrar, allt ifrån ungdomar som ska få sina första jobb till vuxna som ska ges möjlighet att byta yrkesbana.
För att lyckas med vårt uppdrag samarbetar vi med både engagerade entreprenörer, akademin, världsomspännande företag, civilsamhället och självklart med övriga staden. Hos oss ger du såväl göteborgare som näringslivet nya möjligheter, varje dag.
Vi är förvaltningen som rustar göteborgaren för både nutid och framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Till Arbetsmarknads- och vuxenutbildning i Göteborgs Stad söker vi nu en Inköpssamordnare med upphandlingskompetens. Tjänsten är knuten till avdelningen för Ekonomi och Anskaffning som ansvarar för att stödja och ge support i inköpsfrågor. Då förvaltningen genomgår en omorganisering kommer rollen från 1/1-2025 tillhöra enheten anskaffning.
Vi erbjuder dig ett arbete som Inköpssamordnare i en positiv och trivsam miljö där Inköpsfunktionen består av ett team av kompetenta och engagerad Inköpare och administratörer där du även arbetar nära upphandlare och jurister. Du kommer ansvara för förvaltningens Inköpssamordning med att koordinera och planera arbetet med inköp och upphandlingar av enklare karaktär.
Som Inköpssamordnare arbetar du bland annat med att beställa varor och tjänster via inköpssystem Proceedo, upprätta avtal och att göra avrop på ramavtal till exempel genom förnyad konkurrensutsättning samt att ansvara för direktupphandlingar. Som Inköpssamordnare kommer du även vid tillfälle självständigt ansvara för planering och genomförande av tjänsteupphandlingar. Du ansvarar för att inköp sker i enlighet med lagar och regler samt med stadens lokala styrande dokument.
I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör avrop och inköp. Du bidrar till att utveckla processer, rutiner, mallar och dokument samt deltar aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder. Självklart levererar du god service i inköps- och upphandlingsfrågor till verksamheterna. Du kommer att ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö och löpande kompetensutveckling inom relevanta områden.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik alt. yrkeshögskoleutbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behöver ha arbetslivserfarenhet av liknande arbete som inköps samordnare och därtill att du tidigare på ett självständigt sätt ansvarat för och genomfört upphandlingar enligt LOU med tillhörande rättspraxis. Vi ser att du ska ha erfarenhet av att koordinera och/eller planera arbetet med inköp och upphandlingar av enklare karaktär.
Därtill kan du hantera Officepaketet och det är meriterande om du har arbetat i de IT-system vi använder oss av i arbete med upphandling, som Proceedo och TendSign.
Då arbetet sker i nära samarbete med ansvariga tjänstemän och leverantörer, ställer det krav på att du har en förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare. Du kommer i rollen hålla i möten och genomföra presentationer och därav är det av vikt att du kan uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt sätt.
I rollen kommer ett fokusområde vara att du kan skapa och bibehålla goda relationer, såväl internt på förvaltningen som externt, vilket ställer krav på att du är samarbetsinriktad. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. För att lyckas i ditt arbete i krävs det att du arbetar på ett systematiskt, organisatoriskt och metodiskt sätt. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
ÖVRIGT
Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering.
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.