Arbetsbeskrivning
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag med ett viktigt samhällsuppdrag, som innebär att vi varje vardag samlar in och delar ut adresserade postförsändelser i hela Sverige.
Nu söker vi dig som vill vara med på vår framtidsresa och motiveras av att ta ansvar med ett stort kundfokus.
Bli en del av vårt team
På Kundservice är vi ca 250 medarbetare. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare till kontoret i Västerås.
Om rollen
Fokus på kundservice är att ge service och support till PostNords kunder för att göra kundens vardag enklare. Som kundservicemedarbetare är din primära arbetsuppgift att möta kunden via telefon. Med din kompetens, förmåga och lyhördhet identifieras problemet, hittas ett svar/lösning som du förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till hjälp har du systemstöd och en intern support. Du coachas av en teamchef för att utvecklas och uppnå framgång. Arbetstiderna är mellan kl. 07.55-18.30 vardagar med varierande start- och sluttid.
Ärendena kan vara av varierande karaktär. Du behöver ha en analytisk förmåga och att kunna kommunicera med olika kundtyper där du i varje interaktion tar ansvar för att lösa kundens problem. Du utövar självledarskap och drivs av att leverera enligt uppsatta mål.
Det finns goda möjligheter att utvecklas vidare för att bli proffs på de mest utmanande ärendena eller att kommunicera via andra medier såsom chatt och mejl.
Du är representant för PostNord och det du gör är viktigt för att stärka vårt gemensamma varumärke och ge kunden positiva upplevelser.
Om dig
Dina personliga egenskaper är något vi lägger stor vikt vid och hos oss behöver du:
- Vara bekväm med att arbeta i ett kontorslandskap och se det som en möjlighet för ett ökat samarbete.
- Ha ett stort intresse för service och att skapa goda relationer genom att visa förståelse för kundens situation på ett professionellt vis.
- Mycket goda kommunikativa egenskaper där du kan vara styrande i samtal men också visa stor empati och få kunden att ta till sig information även i utmanande situationer.
- Ha ett intresse för självledarskap för att hitta nya möjligheter till utveckling och vara öppen för att ständigt förbättras via feedback och coachning.
- Övervinna hinder och utmaningar med hjälp av rätt mental inställning.
- Ta ansvar för dina egna, teamets och verksamhetens gemensamma framgång.
- Behandla alla rättvist och med respekt både i ditt team och i kontakt med kund. Detta genom att vara vänlig, enkel, trovärdig och att ha rätt attityd.
Kompetensmässigt har du:
- Gymnasieexamen.
- God förmåga att hantera svenska och engelska i både tal och skrift.
- God datorvana, är bekväm med dator som primärt arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet.
Ytterligare språkkunskaper och arbetslivserfarenhet inom kundservicebranschen eller serviceyrken är meriterande. Vi ser även det positivt om du har arbetserfarenheter inom PostNords verksamhet.
Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.
Varför vi finns
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.
Ansök
Rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vår rekryteringsprocess innehåller tester i syfte att använda standardiserade bedömningsmetoder för att göra ett rättvist och opartiskt urval.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta
[email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
För Fackliga kontaktpersoner se https://group.postnord.com/sv/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt/.