HR-Generalist till Responda Group i Linköping
Responda Group
Linköping (Distans) Heltid
Skicka ansökan 21 dagar kvar
HR-generalist
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge Responda Group befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas där flera bolag inom koncernen ska slås samman till en enhetlig och effektiv organisation. HR-funktionen spelar en central roll i denna transformation, med fokus på att stärka vår företagskultur, implementera gemensamma värderingar och stötta både medarbetare och chefer i deras utveckling. Som en del av vår HR-avdelning blir du en nyckelspelare i att driva HR-agendan framåt och bidra till att koncernen växer i en dynamisk bransch. I denna operativa roll kommer du säkerställa att våra strategiska HR-initiativ implementeras och vidareutvecklas. Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar direkt till CHRO. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Rollen som HR-Generalist innefattar: - Operativt HR-arbete såsom rekrytering, onboarding, offboarding, och personalärenden. - Stöd till chefer i personalfrågor och arbetsrättsliga frågor, inklusive fackliga förhandlingar och hantering av kollektivavtal. - Implementering och vidareutveckling av våra HR-processer, inklusive performance management, talent management och kompetensutveckling. - Arbetsmiljöarbete och säkerställande av en trygg arbetsmiljö i enlighet med gällande lagar och interna policys. - Stödja i strategiska initiativ, exempelvis vid förändringsarbete och kulturutveckling. - Samarbete med CHRO för att säkerställa att koncernens HR-strategi implementeras lokalt. Vi ser att du som söker denna tjänst har: Minst 5 års erfarenhet av brett operativt HR-arbete. Erfarenhet av att arbeta i en koncern eller organisation i förändring. Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom personalvetenskap, arbetsrätt, HR eller liknande. Goda kunskaper i HR-system och Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint. Erfarenhet av att arbeta i digitala HR-plattformar såsom Evity, Teamtailor eller liknande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande är din erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och genomföra fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ta fram, leda och följa upp utbildningsinitiativ samt erfarenhet av att implementera och driva HR-processer i en växande verksamhet. Vilka personliga egenskaper är viktiga i denna tjänst: - Självgående: Kan arbeta självständigt och driva HR-arbetet på siten. - Kommunikativ: Förmåga att förmedla information och skapa goda relationer på alla nivåer. - Strukturerad: Klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och håller deadlines. - Flexibel: Kan anpassa sig efter förändrade omständigheter och snabbt växla fokus. - Problemlösare: Tar initiativ och föreslår lösningar på HR-relaterade utmaningar. Övrig information och ansökan Placering är på vår site i Linköping med regelbunden kontakt och samarbete med CHRO baserad i Stockholm. Rollen innebär viss flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov och resor till andra siter inom koncernen kan förekomma. Provanställning tillämpas och vi erbjuder här en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag som är den 13:e december.  Varmt välkommen med din ansökan! Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/   Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb