OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Inköpssupport/inköpare, Rosenqvists Food Technologies

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och lösningsorienterad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Till Rosenqvists Food Technologies söker vi nu, för start snarast, en driven medarbetare till inköpsteamet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att inköpsprocesser flyter effektivt och bidra till företagets fortsatta framgång. Dina arbetsuppgifter Vi välkomnar dig till en projektstyrd verksamhet med hög teknisk kompetens som levererar maskinlösningar/bearbetningslinjer för potatisprodukter världen över. Som Inköpssupport kommer du arbeta i tätt samarbete med inköpsansvarig för att säkerställa rätt inköp i rätt tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer utgöras av: * Operativt inköpsarbete såsom beställningar, leveransbevakning, inleverans och fakturahantering. * Registervård. * Problemlösning relaterad till inköpta artiklar. * Beställning och koordinering av transporter. Din profil För att lyckas i tjänsten behöver du vara en noggrann och ansvarsfull lagspelare med en förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta effektivt med andra. Du är kommunikativ och utåtriktad mån om att skapa goda kontaktytor och relationer ute i verksamheten. Att arbeta strukturerat, hantera oförutsedda utmaningar och hålla deadlines är också avgörande i den dynamiska arbetsmiljö du blir en del av. Det vi önskar att du tar med dig till oss är: * Erfarenhet av en roll inom inköp tidigare alternativt erfarenhet inom produktion/materialplanering, säljsupport mm * Tidigare erfarenhet från tillverkande företag är meriterande * Du har god erfarenhet av att arbeta i affärssystem tillsammans med goda kunskaper i Excel * Grundläggande förmåga att förstå ritningsunderlag * Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då dina kontaktytor är såväl svenska som internationella Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information * Placeringsort: Kristianstad, i nya fräscha lokaler på Yllan * Start: Snarast, senast tillträde * Varaktighet: Start omgående och preliminärt upp till 6 månader. Denna tjänst är en interimslösning under den tid en rekryteringsprocess pågår för att tillsätta den permanenta funktionen. Är du intresserad av en varaktig tjänst och har rätt bakgrund är du självklart välkommen in i den rekryteringsprocessen under början av 2025. * Arbetstid: heltid, dagtid Vid frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kommer tillsättas så snart som möjligt så skicka gärna din ansökan till oss snarast men med sista ansökningsdag 8 december 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Rosenqvists Food Technologies levererar kompletta maskiner och lösningar till den globala potatis- och snack food industrin där man har en stark marknadsposition. Bolaget utvecklar, konstruerar och installerar kompletta processlinjer för pommes frites, potatischips samt andra snacksprodukter såsom nötter, tortillachips m.m. Företaget är en stark global aktör där exportandelen är hög, cirka 90-95%. Bolaget startades 2009 och har sedan dess haft en stark tillväxt med god lönsamhet. Läs mer på https://foodtechnologies.rosenqvists.com

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec