Vi söker en inköpsadministratör med ansvar för godsmottagning och förråd
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Inköpsadministratör
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Blir du ofta beskriven som en person med ordning och reda? Då är det kanske dig vi letar efter! Beskrivning Tjänsten som inköpsadministratör med ansvar för godsmottagning- och förråd är en ny tjänst hos oss, som är viktig för vårt mål att effektivisera, strukturera och kvalitetssäkra våra lagerplatser och vår godsmottagning. Arbetsuppgifter Rollen innebär att du har ett helhetsperspektiv på flödet från inköp till godsmottagning och förrådshantering. Du ska i nära samarbete med inköpsansvarig och lageransvariga ute på avdelningarna i första hand arbeta med: - Ansvara för godsmottagningen med mottagningskontroller samt ansvar för inleveranser i vårt underhålls- och inköpssystem - Stötta avdelningarna i arbetet med att följa upp förbrukningsmaterial - Arbeta med inventering, reservdelshantering och förrådsstruktur, exempelvis uppföljning av uttag, max/min-lager, kritiska artiklar samt uppdatering av artiklar och leverantörer - Ansvara för vår punch-out-lösning /Butik- på plats för förbrukningsmaterial i Björkdal   I andra hand ska du agera stöd för inköpsansvarig med leverantörsuppföljning, statistik och rapporter, kontakt med leverantörer, ev akuta inköp, kategorisering av leverantörer, konsignationslager och leverantörer kopplade till dem Du ingår i avdelningen ekonomi- och administration. Du har avrapporteringsansvar tillsammans med inköpsansvarig gentemot ekonomichef och i vissa fall ledningsgrupp.   Kvalifikationer - Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och/eller relevant utbildning inom inköp - God datorvana krävs. Goda kunskaper i Excel och Power BI är meriterande. - Erfarenhet från tidigare arbete i inköps- och underhållssystem är meriterande. Rollen ställer stora krav på god administrativ förmåga och struktur. För att lyckas i rollen behöver du ha högt fokus på ordning och reda samt ha en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Då detta är en helt ny roll hos oss kommer du att vara med och bygga upp arbetssätt genom att bidra med egna idéer och söka ständiga förbättringar.     Villkor Dagtid måndag-fredag Årlig bonus Friskvårdsbidrag Sjukvårdsfond Ekonomiavdelningen står under ledning av en ekonomichef med ett team bestående av en ekonom och en ekonomiassistent, redovisningsansvarig, inköpsansvarig samt en receptionist/administratör. Ekonomiavdelningen ansvarar för allt som rör ekonomin kopplat till Björkdalsgruvan som verksamhet, dvs fakturor, budgetering samt resultat- och budgetredovisning. De ansvarar också för vissa delar av de inköp som görs av Björkdalsgruvan tillsammans med ansvarig på respektive avdelning. I Björkdalsgruvan, utanför Sandfors Kåge, bryter vi guldmalm i vår underjordsgruva. Vi ligger strax utanför Sandfors knappt fyra mil nordväst om Skellefteå. På vår site har vi hela gruvprocessen från prospektering, planering och brytning till själva anrikningen samt avfallshantering i form av dammar. Vi är ett ungt och drivet gäng med drygt 240 anställda och ett hundratal entreprenörer. Vi ägs av Mandalay Resources som bland annat har sin bas i Toronto, Kanada och är TSX-noterade. Du kommer till en kultur präglad av säkerhet, samarbete och optimism, där det är lätt att känna sig hemma.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare