Samordnare/handläggare
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Samordnare Handläggare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Samordnare/handläggare till mångårigt uppdrag i Stockholm.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Uppdragsgivaren är organiserad i fem avdelningar: Ledningsstab, Strategi och Projektstöd, Söder, Norr och Väst. Avdelningarna Söder, Norr och Väst är projektavdelningar som driver planeringen, projekteringen och genomförandet av utbyggnaderna av tunnelbanan. Ledningsstab och Strategi och Projektstöd är stabs-avdelningar.

Projekt Utbyggd depå i Högdalen är en del av utbyggnaden av den nya tunnelbanan. Den befintliga depån i Högdalen byggs ut för att ge plats åt de nya tåg som behövs när tunnelbanan växer. Dessutom måste depån kunna serva både Grön och Blå linjes tåg.

Befintlig depå kommer att utvidgas söderut i marknivå för att ge plats åt nya uppställningshallar, städhallar, klotter och saneringshallar med mera inklusive utökade rangerytor och spår.

Utöver detta kommer en ny uppställningshall byggas under jord och nya spår dras under jord för att koppla den Gröna Farstagrenen med Hagsätragrenen som i framtiden blir Blå.

Byggstart för ordinarie arbeten startades 2021 och byggtiden är ca 5 år

Projektet är uppdelat i två olika delprojekt, DP Berg & Anläggning, DP Hus och BEST

I projekt utbyggd depå Högdalen jobbar idag ett glatt gäng på ca 40 tal medarbetare på beställarsidan.

I din roll som samordnare och handläggare för omgivningspåverkan och tillfällig vistelse ligger på förvaltningen är din huvudsakliga uppgift är stödja Projekten Arenastaden, Barkarby och Utbyggd depå i Högdalen med arbetet kring omgivningspåverkan och tillfällig vistelse. Arbetet består, bland annat, av kontakter med tredjeman, näringsidkare och fastighetsägare, både via e-post, telefon och vid större informationsinsatser på plats. Som handläggare för omgivningspåverkan ska du reglera ärenden som inkommer från tredjeman och även skriva avtal, förhandla och förmedla olika boendealternativArbetsuppgifter

  • Ansvara för kontakter med närboende och övrig omgivning som får en påverkan.
  • Implementera projektövergripande anvisningar för tillfällig vistelse och omgivningspåverkan.
  • Reglera, dokumentera och diarieföring av handlingar inom skadeärenden, omgivningspåverkan och tillfällig vistelse.
  • Kontinuerligt följa upp budget, prognos samt tidplan för tillfällig vistelse och skadehantering. Avstämning sker med samordnare för omgivningspåverkan och tillfällig vistelse.
  • Hålla aktivitetslista gällande omgivningspåverkan för projektet uppdaterad.
  • Ansvara för underlag till uppdatering av projektets tidplaner avseende frågor om omgivningspåverkan och tillfällig vistelse
  • Hålla i och samordna kontakter med kommuner och större fastighetsägare i avsikt att få fram lokaler för tillfällig vistelse.
  • Bistå fastighetshandläggare i genomförandeavtal gällande omgivningspåverkan.
  • Arbetet innebär också att bistå förvaltningen projektövergripande med kompetens kopplat till frågor om omgivningspåverkan med mera.
  • Samordna alla handläggare omgivningspåverkan och tillfälligvistelse på avdelningen gällande arbete med kulturmiljö, uppdatering av riskregister m a p omgivningspåverkan och tillfällig vistelse
  • Medverka i projektets arbete med krisledning
  • Stödja Projektchefen och Projektledare med ett brett spektrum av arbetsuppgifter

Krav (OBS, obligatoriska)

Mint tio års erfarenhet inom bygg-, anläggning- och eller fastighetsbranchen: Minst fem års erfarenhet som handläggare omgivningspåverkan i ett stort anläggnings projekt, 1 mdkr eller större med tunnlar under en stad med 1 000 000 invånare eller mer. Minst tre års efterehet av att arbete som handläggare omgivningspåverkan i projekt med spårbunden depå hos kollektivtrafikmyndighet som är i drift dygnet runt alla dagar: Minst två års erfarenhet av arbete som samordnade omgivningspåverkan och tillfälligvistelse i ett större infrastrukturprojekt, 1 mdkr eller mer.

Meriterande

Minst tre års erfarenhet från arbete som fastighetahandläggare i projekt med spårbunden trafik hos kollektivtrafikmyndighet: Minst tre års erfarenhet från att arbeta med ekonomi, Kvalité, arbetsmiljö och /eller miljö i bygg och anläggningsprojekt:

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk