Om Renholmen
Renholmen AB konstruerar, levererar, monterar och driftsätter högteknologiska maskiner med automatiserade lösningar för virkeshantering i till sågverk och andra virkesbearbetande anläggningar. I vårt eftermarknadsarbete erbjuder vi reservdelar samt tillhandhåller service, uppgraderingar och andra utvecklande samarbeten till våra kunder för ökad prestanda och driftsäkerhet i deras anläggningar. Företaget grundades 1952 i byn Renholmen 10 km norr om Byske där huvudkontoret finns idag. Renholmen ingår idag i ARAT Group som ägs av Storskogen Group AB.
Om jobbet
Som inköpare är dina arbetsuppgifter att tillsammans med inköpsgruppen på Renholmen planera och löpande utvärdera leverantörer samt diskutera hur vi kan göra de bästa och för Renholmen mest fördelaktiga inköpen till våra projekt och andra leveranser.
Renholmen har ingen egen tillverkning vilket gör att vår inköpsvolym är stor och att göra bra inköp med olika mål med inköpen beroende på vad som ska köpas är en viktig del för verksamheten och Renholmens lönsamhet.
Vad erbjuder vi? Som inköpare hos oss på Renholmen kommer du att jobba i en mindre grupp med nära stöd och samarbete med kollegor, du blir en viktig del i gänget. Hos oss är det enkelt att omsätta idéer i faktiska förbättringar och vi ser lärande och utveckling som en naturlig del av arbetet. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt företag här får du arbeta tillsammans med skickliga kollegor och vara en del av ett företag som präglas av innovation och en stark laganda.
På Renholmen har du alla chanser att få ett intressant och varierande arbete. Våra kunder ställer höga krav på oss och på våra produkter. Tillsammans som grupp svarar vi upp mot dessa.
Kvalifikationer
Du har en relevant utbildning eller erfarenhet och har kanske en teknisk högskoleutbildning. En lång erfarenhet av att köpa material likaväl som tillverkning av maskiner och bearbetade stålkomponenter samt att läsa ritningar och tekniska specifikationer är en del av arbetet. Erfarenheter av tekniska anläggningar och dess konstruktion och delaktig vid upphandling av montagetjänster är en annan del som vi söker hos vår kommande inköpare.
Har du dessutom erfarenhet av att räkna på tillverkning av maskiner eller produktionsanläggningar ser vi stort värde i det. Att kunna uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav då vi arbetar med en internationell omvärld. För att trivas med jobbet, som utförs i stor frihet under eget ansvar, är det viktigt att du är strukturerad, engagerad, samarbetsorienterad och noggrann. Du tycker om att tillsammans med kollegor lösa kundens problem och du har förmågan att se såväl helheten som detaljerna i ett flöde. Du har också god förståelse för en produkts tekniska funktion.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande:
Arbetsplats:
Vårt huvudkontor är i Byske men vi erbjuder också arbetsplatser på vårt andra kontor i Skellefteå.
Omfattning:
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en arbetsplats där arbetsgivaren har fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Ambitionen med vårt ledord ”Engineering Greatness” är att vi ska sträva att göra bra saker i alla delar av företaget.
Kontaktperson för tjänsten
Kontakta inköpschef Lillemor Lindberg vid frågor på tjänsten via mejl eller mobil; [email protected] alt 070-259 82 34
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.