Projektledare Miljöentreprenad - drift
Skicka ansökan 43 dagar kvar
Projektledare
43 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

 
Vilka är vi?
Lybab AB har varit verksamt sedan 2008 med huvudkontor på Lidingö. Vi sysslar med mycket, vilket är både utmanande och stimulerande. Vi genomför både mindre och större entreprenader, inte minst åt välkända företag och offentliga beställare.
 En av våra största verksamhetsgrenar är Miljö, där drift att kommunalägda
 Återvinningscentraler och Omlastningsstationer är kärnan.

Vad innebär jobbet?

Som projektledare inom miljöentreprenad ges du möjlighet att arbeta nära verksamheten och med olika arbetsuppgifter. Tjänsten är knuten till företagets största beställare, vilka äger
Återvinningsstationer, Returparker och Omlastningsstationer för avfall, som Lybab AB driver.

Rollen är omväxlande och du kommer att ha nära kontakt med såväl våra egna arbetare och chefer som kunder och deras företrädare. Du kommer ges möjlighet att ta hand om hela projekt, kort sagt att större driftentreprenader fungerar som de ska och att beställarna är nöjda. Du kommer att medverka vid personaltillsättningar, omstruktureringar samt medverka vid strategiska beslut, upphandlingar och utvärderingar. Du kommer att vara en viktig länk mellan beställaren och den egna organisationen.

Du kommer ha möjlighet att själv påverka rollen och det finns mycket hjälp och stöd att få för den som har rätt driv och intresse. Du kommer att arbeta parallellt med kollegor vilka även de är engagerade i administrationen av driften.

Var utförs arbetet?
Arbetsområdet är Stockholm med omnejd. Du kommer att utgå ifrån kontoret på Lidingö.

Vem är du?
Du är en nyfiken, ansvarsfull och engagerad person som kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha tät kontakt med beställare, antingen inom någon form av drift eller något helt annat område där kundnöjdhet är centralt. Du har god social förmåga, känsla för kundservice, goda kunskaper i att kunna formulera dig på svenska i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du följande kompetenser: 

  • Ledarskap. Du har förmågan att leda, motivera och förse andra med de befogenheter som krävs för att på ett effektivt sätt nå gemensamma mål. Du kan samordna grupper och verka som en förebild och referenspunkt för andra. Du är duktig på att skapa engagemang och delaktighet hos andra.
  • Helhetssyn. Du har förmågan att se till helheten och kan därmed ta hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men agerar alltid i enlighet med vad som är bäst för hela verksamheten.
  • Samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor, framför allt för att du kan relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du besitter förmågan att lyssna och kommunicera samt löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.
  • Strukturerad. Du har goda färdigheter inom planering och organisering samt kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och arbetar efter tidsramar, vilka i sin tur har stor betydelse för dig.


 Dina övriga kvalifikationer
 
  • Du har utbildning eller erfarenhet av administration eller kundhantering
  • B-körkort
  • Grundläggande datorvana
  • Goda kunskaper i det svenska språket
  • Social kompetens och serviceanda


 Anställningen
 
  • Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
  • Heltid, omgående start eller enl. överenskommelse.
  • Fast månadslön.

 

 

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Liknande jobb