Vilka är vi?
Tech Mahindra är en del av Mahindra Group och grundades i Indien 1945. Sedan dess har företaget expanderat och är nu ett multinationellt företag med 260 000 anställda i över 100 länder. Tech Mahindras vision att göra andra organisationer bättre och mer kostnadseffektiva med hjälp av moderna digitala lösningar.
Vi är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter. Vi främjar och stödjer en mångfaldig arbetskraft på alla nivåer inom företaget. Alla kvalificerade sökande kommer att övervägas för anställning oavsett etnicitet, religion, kön, ålder, nationalitet eller funktionsnedsättning.
Varför jobba på Tech Mahindra?
• Du kommer att ingå i en mångkulturell miljö, där du får kollegor och vänner från hela världen.
• Utvecklingsmöjligheter genom vår utbildningsplattform som erbjuder över 5000 gratis kurser, övningsplattformar och certifieringar, särskilt inom banbrytande teknik.
• Du kommer att ingå i ett växande företag där du får breda utvecklingsmöjligheter.
• Premium sjukförsäkring
• Vi hjälper dig med att flytta till Riga.
I våras slog vi upp dörrarna till Tech Mahindras nya kontor i Riga och vi har nu en ledig roll som svensktalande Trainer.
Omfattning:
Att förstå de processkrav som följs genom att förmedla kunskap och rusta arbetskraften med de färdigheter som krävs för att driva verksamheten enligt behoven.
Ansvarsområden:
• Genomföra introduktioner för nya anställningar.
• Ansvara för att genomföra förprocess- och processträning för nya anställningar samt utvärdera deras prestation baserat på deras kompetenser.
• Utbilda nya innan de börjar arbeta, gällande röst och accent, applikation och produkt, samt affärskommunikation.
• Bibehålla personalomsättning och produktivitet enligt processriktlinjer.
• Schemaläggning och uppföljning av planerade och oplanerade ledigheter.
• Lösa och eskalera trainee-relaterade bekymmer och problem.
• Coacha och ge råd där det behövs.
• Dokumentera utbildningsrapporter och uppföljningar.
• Genomföra för- och efterbedömningar för att identifiera eventuella röda flaggor (om några).
• Ge feedback på specifika förbättringsområden.
• Genomför behovsanalys för utbildning.
• Coacha medarbetare om DSAT med en tydlig förståelse av processkraven.
• Genomföra regelbundna audits för att kontrollera utbildningens effektivitet.
• Genomföra återkommande utbildning baserat på behovsidentifiering/-analys som mottagits från verksamheten/kvalitet.
• Hjälper till med att skapa utbildningsmoduler/utbildningsplaner.
• Övriga uppgifter som kan krävas/tilldelas av handledaren/chefen enligt verksamhetens behov.
• Identifiera röda flaggor (underpresterande medarbetare) och formulera en effektiv handlingsplan.
• Utbildning i produktion. Övervakning och granskning av samtal. Coacha medarbetarna i produktionen.
• Hålla koll på deras prestation.
• Delta i kundsamtal för diskussioner om medarbetarnas prestation, kundnöjdhet (CSAT), Outliers, handlingsplan, samtalskalibrering och veckovisa uppdateringar.
• Delta i direkta interaktioner 8 timmar/månad för att säkerställa att de är uppdaterade med aktuella frågor på golvet.
• Ge direkt kundsupport, besvara direkta chattar och/eller sociala medier från kunder för att snabbt lösa problem och frågor, eller ge assistans till en teammedlem.
Du skulle passa bra för denna tjänst om:
• Anpassat arbetsschema beroende på den serviceram som erhållits från kunden.
• Du måste ha minst en kandidatexamen/högskoleexamen inom valfritt område.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom det relaterade området krävs för denna tjänst.
• Erfarenhet av att hantera en portfölj med kundtjänstprogram (erfarenhet av detaljhandelsprogram är en fördel).
• Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter.
• Måste ha goda presentationsfärdigheter.
• Utmärkta färdigheter i organisering och planering.
• God förståelse för gruppdynamik (mångfald).
• Erfarenhet av MS Office-applikationer som Word, Excel och PowerPoint.
• Analytisk och resultatinriktad.
• Gedigen erfarenhet av presentationsförmåga.
• Datorvana med en minimi skrivhastighet på 30 ord per minut och 90% noggrannhet.
• Utmärkta kommunikations- och kundservicekunskaper.
• Erfarenhet av kundsupport/ kundrelationer/ kundservice.
• Praktisk erfarenhet av back-office-aktiviteter – Live Chat och sociala medier.
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.