Skaderådgivare
Skicka ansökan 71 dagar kvar
Skaderådgivare
71 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Skaderådgivare till ny toppmodern anläggning!

Vill du arbeta på en helt ny, toppmodern anläggning där vi sätter standarden för framtidens skadeverksamhet? Hedin Automotive bygger upp en komplett plåt- och lackverksamhet i Göteborg, och vi söker nu passionerade och drivna Skaderådgivare som vill vara med från start.

Vår nya anläggning, som planeras vara produktionsklar i början av 2025, kommer att erbjuda en arbetsmiljö i toppklass med stora ytor och den senaste utrustningen – allt för att du ska kunna göra ett fantastiskt jobb.

Vill du vara med på resan?

På Hedin Automotiveblir du en del av ett sammansvetsat team av engagerade människor som delar en passion för fordon och service. Här får du vara en del av en framåtdrivande och hjälpsam kultur där vi alltid strävar efter att utvecklas tillsammans.

Vi erbjuder inte bara en plats att arbeta – vi erbjuder en plats att växa!

Om rollenSom Skaderådgivare bemannar du kundmottagningen i Skadeverkstaden. Där ansvarar du för att ta emot kunder och deras fordon samt förklarar du olika reparationslösningar och åtgärder. I rollen hanterar du ofta flera uppgifter samtidigt, allt från kundkontakt till skadeberäkningar och försäkringsärenden. Som Skaderådgivare ansvarar du för att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.Arbetsuppgifter

  • Kundmottagning och registrering av fordon.
  • Hålla kunden uppdaterad genom hela reparationsprocessen
  • Se till att arbetet planeras och fördelas effektivt bland teknikerna
  • Tids- och prisberäkna reparationer samt säkerställa att alla arbetsordrar och kunduppgifter är korrekt dokumenterade
  • Hantera dialogen med försäkringsbolagen
  • Hantera reklamationer och påföljder vid fel (backjobb)

Nyckelkompetenser/förmågor:

  • Lösningsorienterad med förmåga att hitta bästa lösningar för kunden
  • Mål- och resultatinriktad
  • Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och hålla tidsramar
  • Väl insatt i försäkringsregler
  • God dator- och telefonvana
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • B-körkort

Som person är du

Du har en stark känsla för service där kundens bästa står i fokus. Din förmåga att planera och organisera arbetet effektivt är avgörande för att säkerställa att både kvalitet och tidsramar hålls. Du har en naturlig förmåga att kommunicera tydligt med både kunder, kollegor och försäkringsbolag, vilket gör dig till en trygg kontakt genom hela reparationsprocessen.

Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.

Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb