Chef inom Inköp, Gävle
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Chef Funktionschef
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. ARBETSUPPGIFTER Som chef på Lantmäteriet förväntas du driva förändringar genom att skapa förutsättningar för delaktighet och en god dialog. Som funktionschef inom inköp arbetar du i den första chefslinjen och kommer att ha verksamhets- och personalansvar för funktionens medarbetare med ett ledarskap som är nära, kommunikativt och coachande. Genom detta skapar du engagemang och förutsättningar för medarbetarna att nå bra resultat tillsammans. Funktionen består i nuläget av 8 medarbetare med rollerna upphandlare, inköpssamordnare och e-handelsansvarig. I personalansvaret ingår även medarbetarsamtal, lönesättning, kompetensutveckling, rekrytering, ekonomi samt ansvara för medarbetarnas arbetsmiljö. Vid behov kan även operativa upphandlingsarbeten förekomma. Vi är en hybrid arbetsplats vilket betyder att det, utefter verksamhetens behov, finns möjlighet att variera mellan att arbeta fysiskt på kontoret i Gävle och att arbeta från annan plats ca 50% av arbetstiden utifrån dialog med din chef och ditt team. Placeringsort för tjänsten är Gävle där de flesta av funktionens medarbetare är placerade. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har chefserfarenhet med personalansvar och har en universitets-/högskoleutbildning som är lämplig inom området, exempelvis inom ekonomi, juridik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Din erfarenhet av inköp är bred och du har mycket god kännedom om regelverk inom offentlig upphandling. Du har erfarenhet från offentlig sektor och har kunskaper om hur offentliga medel ska hanteras i en bred organisation som har olika former av uppdrag. Det är viktigt att du kan kommunicerar på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har branscherfarenhet från statlig sektor. Det är även meriterande om du har arbetat med kategoristyrning och avtalsuppföljning, har erfarenhet av grupputveckling, förändringsarbete och processbaserat arbetssätt samt om du har dokumenterad erfarenhet av att vara ett strategiskt stöd till ledningsgrupper. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som ledare är positiv, engagerad och lyhörd för att kunna utveckla funktionen i såväl arbetssätt som i grupp. Du har stor initiativförmåga och drivkraft och förmågan att skapa goda relationer. Som person ser vi gärna att du är tydlig, strukturerad och har vanan att tänka både lösnings- och processorienterat. Du är ett gott föredöme för andra och har lätt för att skapa delaktighet och samsyn genom att motivera och inspirera andra. Som chef för inköp är det viktigt att du ser den egna verksamhetens del i ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen behöver du ha hög analytisk förmåga och ett affärsmässigt förhållningssätt. För att bidra till en ekonomi i balans ska du även kunna stödja Lantmäteriets övriga chefer i planering och prioritering av inköp. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft. Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb