Forskningsingenjör och utvecklare inom interaktiva 3D speltekniker
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Utvecklare Forskningsingenjör
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du driven och vill arbeta med innovativa visualiseringsprojekt inom forskning och teknik? Visualiseringscenter C och Linköpings universitet söker en Forskningsingenjör och utvecklare inom interaktiva 3D-speltekniker. Här får du arbeta med banbrytande projekt inom 3D, VR/MR och digitala tvillingar, tillsammans med ett mångsidigt team av visualiseringsexperter. Ditt arbete blir en del av framtidens visualisering – ansök nu och bli en nyckelspelare i vårt framgångsrika team! Dina arbetsuppgifter Du kommer vara involverad i spännande implementationer av både interna och externa projekt, mot forskning, produktion och utbildning på Visualiseringscenter C, Linköpings universitet och även andra projekt inom ramen för Visual Sweden. Projekten kan handla om domproduktion i 3D till digitala tvillingar inom samhälle, medicin och industrin. Du kommer även involveras i olika forskningsprojekt och plattformar. Du kommer ingå i en grupp med en bred samling visualiseringsexperter med varierande och kompletterande kompetenser.   Din arbetsplats Du kommer att arbeta tillsammans med utvecklare och forskare på enheten Tillämpad visualisering som tillhör avdelningen Medie och informationsteknik. Vi är en del av Institutionen för teknik och naturvetenskap och våra lokaler ligger vackert belägna vid Motala ström i de centrala delarna av Norrköping. Vi är tätt sammankopplade med Visualiseringscenter C, ett konsortium med ca 150 personer och består av Linköpings universitet, Norrköpings kommun, RISE, Visual Sweden och NOSP. Verksamheten är indelad i 4 strategiska områden utställningsverksamhet och forskarkommunikation, forskning och utbildning, teknisk utveckling samt innovationskluster och som stöds av en central supportorganisation. Om dig Vi söker dig som har en Civilingenjörsexamen inom ett datortekniskt område eller motsvarande teknisk utbildning/erfarenhet. Du har erfarenhet inom spel/multimedia, design och utveckling, programmering, gränssnitt/informationsdesign, realtidsgrafik och/eller VR/MR. Vi vill att du har mycket goda kunskaper inom spelmotorer som Unreal Engine och Unity, och programmering med C++/C#/Python eller liknande.  Det är meriterande med erfarenheter av olika 3D modelleringsverktyg som ex. Blender, Houdini, CATIA, Solidworks, CAD, BIM och liknande. Det är även meriterande med erfarenhet av webbaserad programmering, HTML5/Javascript/React etc.   Vi värdesätter din kreativitet, ditt engagemang och din vilja att samarbeta. Du  behöver ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Om anställningen Detta avser en tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser gärna tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 2 december 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Utvecklare Software Developer Fullstack-utvecklare
10 dagar sedan
Umeå
Heltid
Utvecklare Fullstack-utvecklare
Idag