Kickstarta din karriär inom IT support
Skicka ansökan 24 dagar kvar
IT-support First Line Support
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare som brinner för IT-support och att ge förstklassig service? Vill du vara en del av ett engagerat team där din kompetens verkligen gör skillnad för företag som gör skillnad för samhället? Här får du chansen att utvecklas i en varierande och fartfylld roll inom first-line support. Rollen passar dig som är i början av din IT-karriär och vill ta steget vidare tillsammans med ett företag som värdesätter både samarbete och personlig utveckling. OM TJÄNSTEN I rollen som First Line Support blir du den första kontaktpunkten för teknisk support, där du arbetar nära IT-teamet för att säkerställa smidig och effektiv drift. Den här rollen är perfekt för dig med erfarenhet inom first line-support som vill utveckla dina tekniska färdigheter i en stödjande och dynamisk miljö. Vår kund är ett ledande företag inom IT-lösningar och strategier som fokuserar på att integrera informationsteknik med affärsmål för att optimera verksamheten. Detta inkluderar att optimera processer, lösa specifika affärsutmaningar med hjälp av teknik och säkerställa att IT-investeringar är väl anpassade till verksamhetsbehoven. Vår kund erbjuder heltäckande IT-stöd för en bred kundbas, däribland organisationer som verkligen gör skillnad i samhället. Deras kunder finns inom ideell sektor, offentliga sektorn och fastighetsbranschen. Varje kund har unika behov som kräver skräddarsydd support och en förståelse för deras specifika system och processer. Bolaget består idag av 12 personer, och stämningen är familjär med ett sammansvetsat gäng som verkligen trivs tillsammans. De hittar ofta på saker tillsammans utanför arbetet, som filmkvällar och spelkvällar på kontoret. Deras kontor ligger högt upp i byggnaden i Hammarby Sjöstad, med fantastisk utsikt över Södermalm. De har även en egen terrass där de brukar samlas och grilla när vädret tillåter. Här får du möjligheten att arbeta i en trivsam miljö och bli en del av en tight och engagerad grupp. Du erbjuds - En stöttande miljö som uppmuntrar lärande och professionell utveckling - möjligheten att arbeta i en härlig atmosfär tillsammans med ett sammansvetsat gäng - Långsiktiga möjligheter till karriärutveckling inom IT ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringsystem * Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory * On- och offboarding * Behörighetshantering i Azure * Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365 * Lägga till behörigheter i SharePoint * Nätverksrelaterade problem * Hantera mindre projekt VI SÖKER DIG SOM - Tidigare jobbat i en first line support med fokus på Microsoft 365 - Erfarenhet av Windows Active Directory och Office 365-administration - Goda felsökningskunskaper och noggrannhet - Erfarenhet av ärendehanteringsystem - B-körkort - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Kunskap inom nätverk och Windows-orienterade miljöer - Tidigare erfarenhet av Mac Som person är det viktigt att du är självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Som stark kommunikatör kan du bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig, och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Tekniker IT-support Supporttekniker It-supporttekniker
Idag
Supporttekniker Line-supporttekniker 1st line supporttekniker
Idag
Tekniker IT-servicedesk Servicedesktekniker
Idag