Distriktansvarig säljare dagligvaruhandeln, Norrköping
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Säljare Butiksmedarbetare
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för försäljning samt motiveras av att skapa goda kundrelationer? Då har vi denna spännande tjänsten till dig som distriktansvarig säljare inom dagligvaruhandeln i området Norrköping.


Om jobbet

Om rollen Som säljare på Carlsberg har du helhetsansvar för försäljningen inom ditt geografiska ansvarsområde där du driver och utvecklar kundrelationer och samarbeten. Dina kunder består av de större kedjorna inom dagligvaruhandeln och det är ute hos dem du spenderar din huvudsakliga arbetstid. Som säljare hos oss stöttar dina kunder med allt från space management och kampanjer till rent praktiska frågor som leverans och pris.

Du agerar även rådgivare gentemot kund i syfte att skapa ”The Perfect Store” tillsammans. I rollen som säljare säkerställer du befintliga avtal och arbetar utifrån en besöksplan som du själv ansvarar för att planera och boka upp. Du ingår i ett team med 11 kompententa säljare och rapporterar direkt till Regional Sales Manager.


Varför ska du välja Carlsberg?

Carlsberg Sverige är, med mer än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Några av våra välkända och populära varumärken är Falcon, Carlsberg, Pripps, Eriksberg, Ramlösa, Festis, Somersby och Pepsi. Som en del av Carlsberg Group med över 40 000 anställda världen över kan vi erbjuda dig en spännande roll i en både lokal och global kontext, med stora möjligheter till karriärutveckling. Vår framgång är resultatet av de unika människor som arbetar här med våra fantastiska och varierande varumärken. Vi arbetar aktivt för att göra vår arbetsplats mångsidig, rättvis och inkluderande. Tillsammans brygger vi för en bättre dag och morgondag!


Lyssna gärna mer på vår podcast där Jenny, Minna och Pernilla berättar om hur det är att arbeta med försäljning på Carlsberg: https://open.spotify.com/embed/episode/4i0VlplcOiMimQvH5i966e?utm_source=generator&theme=0

Vem är du? Du har tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln som säljare eller som butiksmedarbetare med inköpsansvar. Vi önskar att du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller liknande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i att arbeta digitalt. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet från B2B försäljning och meriterande med erfarenhet av arbeta med FMCG eller dryckesvaror. Körkort är ett krav.


För att vara framgångsrik i denna roll ser vi en affärsmässig, strukturerad och utåtriktad person som har stort intresse för relationsskapande försäljning. Därtill krävs en analytisk förmåga då det är viktigt att kunna göra bedömningar kring volym och pris.

Som person är du serviceinriktad, prestigelös, lyhörd samt en lagmedlem som är mycket motiverad av att uppnå mål tillsammans med sina kunder och kollegor!


Låter detta intressant? Ansök nu! För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Lars Olofsson via mail [email protected]. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 november 2024.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare