Administratör / Teknisk Säljare - Labutrustning
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Säljare Administratör Teknisk säljare Teknisk produktspecialist
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning



LabTeamet växer och behöver för att möta antalet ökade uppdrag anställa ytterligare personal, nu för rollen som adminstratör / teknisk produktspecialist, denna annons gäller ADMINISTRATÖR / TEKNISK PRODUKTSPECIALIST GÖTEBORG. Till detta söker vi en person med teknisk bakgrund och intresse för det administrativa, placering i Göteborg.

LabTeamet är en etablerad leverantör av laboratorieutrustning och service på laboratorieutrustning. Våra kunder är alla typer av laboratorier inom sjukhus, biotech, Life Science, forskning, Industrin m.fl. LabTeamet arbetar alltid med långsiktiga relationer där kunderna står i fokus.

LabTeamet har huvudkontor i Helsingborg samt kontor i Stockholm, Göteborg och täcker hela Sverige


Beskrivning av tjänsten

Är du en social och serviceinriktad administratör/säljare som söker ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt? Vill du spela en viktig roll på ett branschledande företag, där du arbetar med etablerade kunder samt uppsökande försäljning, men även arbete ute i fält? Då kan det vara dig vi söker som vår nye Administratör / Teknisk Produktspecialist Göteborg!

Arbetsuppgifter:

Du kommer att ha kontakt med nya och befintliga kunder och arbeta för att skapa nya affärsmöjligheter - allt för att utöka vår verksamhet i och runt omkring Göteborg. Du kommer även vid behov stötta övriga delar av regionen och resten av landet med säljinsatser och administration. Du kommer att arbeta aktivt med att kontakta och besöka nya och befintliga kunder.

I rollen som adminstratör / teknisk produktspecialist ingår följande arbetsuppgifter:

  • Arbeta med administration och administrativa uppgifter
  • Inköp från våra leverantörer / uppföljning av inköp
  • Att hålla i utställningar
  • Produktsupport till våra kunder
  • Att aktivt bearbeta befintliga och nya kunder
  • Arbeta med offerter och orderhantering
  • Kundbesök

Arbetet görs både från kontor och ute hos kunderna varför du måste trivas med en nära kontakt med våra kunder, att lyssna på kundernas behov och önskemål och alltid göra ditt yttersta för att kunderna ska få bästa möjliga råd och support. Tjänsten innefattar även telefon och mailsupport. Tjänsten kommer att innebära en viss del resor med övernattning, som ofta är planerade, ca 10-20 övernattningar per år. Vi beräknar att du i genomsnitt är på kontoret ca 3-4 dagar per vecka och ute ca 1-2 dagar per vecka.

LabTeamet är ett företag vars grundfilosofi och affärsidé är att alltid ge kunderna branschens bästa kundservice och kundsupport, vi är med kunden hela vägen. Vi vill att du ska vara en i vårt team och bidra till att fortsätta bygga på vårt goda rykte inom branschen och alltid eftersträva bästa möjliga kundservice inom alla områden.


Om dig:

· Du är en driven och positiv människa med en positiv och bra inställning, rätt inställning är A och O. Du ska vara lösningsorienterad/fokuserad.

· Vi ser gärna att du har teknisk bakgrund och lätt kan ta till dig teknisk information, specifikationer och info i manualer för att hitta rätt lösning till kunderna.

· Du har förmåga att sätta dig in i och förstå kundernas behov, krav, önskemål för att hjälpa dem hitta rätt produkt som passar just deras behov.

· Du har en löpande kommunikation med kunden för att utgå från dennes behov.

· Du har goda IT-kunskaper

· Du är strukturerad i ditt arbete

· Du tycker om administrativa uppgifter

· Du tar initiativ

· Du håller vad du lovar, du är ärlig och pålitlig, ansvarsfull

· Du är rak i din kommunikation och bra på att samarbeta.

· Du behärskar svenska och engelska.

· Du tycker om att resa, kan resa utan problem och kan vara hemifrån med övernattningar när det behövs.

· Du har B-körkort

Vi erbjuder:

· En bra arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på LabTeamet värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter.

· Ett arbete med marknadsledande produkter.

· Stort ansvar för ditt jobb och utvecklingen av ditt ansvarsområde

· Kontinuerlig utbildning inom området och på våra produkter för att säkerställa din utveckling och bästa möjliga service och support till våra kunder. Utbildning sker internt och hos våra leverantörer som huvudsakligen befinner sig i Europa.

· Bra villkor, tjänstepension, privatvårdsförsäkring, tjänstebil, mobiltelefon m.m.

Önskar du veta mer kontakta Roger Augustsson på [email protected]

Din ansökan med CV, referenser etc. skickas via e-post till [email protected]

Alternativt via post till vårt huvudkontor: Att: Roger, LabTeamet, Vasatorpsvägen 1, 254 54 Helsingborg

Då vi löpande hanterar ansökningarna som kommer in ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt! Märk ansökan med ” adminstratör / teknisk produktspecialist GÖTEBORG”.


Vill du veta mer om LabTeamet besök gärna vår hemsida www.labteamet.com


Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
18 dagar sedan
Administratör Ekonomiassistent Ekonomiadministratör
Idag