Lilja Assistans söker nu en kund- och personalchef som vill vara med och utveckla vår nyetablerade verksamhet i Linköping. Vi har nyligen vunnit upphandlingen för personlig assistans i Linköping och söker nya medarbetare som vill vara med och skapa en trygg och meningsfull vardag för våra kunder.
OM ROLLEN
Som kundansvarig har du en central roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra kunder. Du arbetar nära både kunder och medarbetare för att säkerställa att assistansen bedrivs enligt våra höga kvalitetskrav. Rollen inkluderar personalansvar. Resor inom Sverige förekommer.
ARBETSUPPGIFTER
Som Kundansvarig på Lilja Assistans har du ett övergripande ansvar för dina kunder och deras personliga assistenter. Rollen innefattar både chefsansvar för assistenterna och ansvar för att säkerställa att assistansen utförs enligt riktlinjer. Arbetet är mångfacetterat och inkluderar bl. a. följande huvudområden:
- Personalansvar
- Arbetsmiljöansvar
- Rekrytering och bemanning
- Säkerställa att assistansen utförs enligt riktlinjer
- Budgetansvar
DIN PROFIL
- God förmåga att organisera och planera ditt arbete självständigt
- Du är empatisk, kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer
- God kunskaper i svenska både i tal och skrift
- Relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorg
- Körkort behörighet B.
Vi erbjuder en utvecklande och varierande roll med stort eget ansvar. Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter.
FöretagsinformationOM LILJA ASSISTANS
Lilja Assistans är en assistansanordnare med fokus på kvalitet trygghet och respekt för individen. Från och med februari 2025 tär vi den den kommunala utföraren av personlig assistans i Linköping med cirka 130 medarbetare i kommunen. Vill du vara med på vår resa och bidra till en bättre vardag för människor i behov av assistans? Skicka in din ansökan redan idag. Vi rekryterar löpande