Arbetsbeskrivning
Vi söker en redovisningsassistent till Enheten för Drift- och verksamhetsekonomi, som är en av två enheter på Stadsfastighetsförvaltningens ekonomiavdelning.
Tjänsten är på heltid och sträcker sig till 2025-09-12
Om tjänsten
Uppdraget som redovisningsassistent hos drift-och verksamhetsekonomi handlar i huvudsak om arbete i kund- och leverantörsreskontran Proceedo samt systemen Agresso, Visma och Xpand. Se exempel på uppgifter nedan:
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- kontering av fakturor, hantera felaktiga fakturor och övrig fakturaadministration
- interna kontroller
- administrera användare i Proceedo
- kontoavstämningar
- arbete med bokslutspärm och bokslutsbilagor
- upplägg av nya abonnemang och objekt samt uppdatering av abonnemang.
- Hantera ärenden från Ekonomibrevlådan och posten.
Vem är du?
Vi tror att du har med dig nedan för att vara kvalificerad för rollen
• Ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning.
• Flerårig erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra.
• Vara självgående och lyhörd för verksamhetens behov
• Kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet
• Drivande och lösningsfokuserad.
• Vana att arbeta i MS Office och ekonomisystem
• Serviceinriktad och van att arbeta i team där vi hjälper varandra
• Administrativt begåvad och van att hålla ordning och reda
• Snabbt kunna lära sig nya system och rutiner
Önskvärt:
• Erfarenhet av fastighetsekonomi
• Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
• Arbetat i systemen: Agresso, proceedo, antura, hypergene och xpand
About the organisation
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.