Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom eller erfarenhet av att arbeta som inköpare? Beskriver du dig själv som serviceinriktad och positiv? Då har vi tjänsten för dig!
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen i SGDS - en gemensam affärsstödjande organisation med funktioner som ekonomi, HR, affärsstöd, affärsutveckling, hållbarhet, logistik och en affärsorienterad IT-struktur. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer.
Till Optimera söker vi just nu en avropare till deras avdelning för centrala avrop. Du kommer bli en del av ett familjärt team som sitter tillsammans på kontoret i Malmö. Som avropare kommer dina arbetsuppgifter vara att:
- Ansvara för påfyllnad av företagets butiker från deras centrallager samt genom inköp från leverantörer.
- Granska och registrera ordrar samt säkerställa att rätt information finns i rätt system. Du kommer också lägga avrop inom ditt sortimentsområde till definierade leverantörer och bevaka ordererkännanaden. Du kommer arbeta i Relex, Excel och Optimeras eget ERP-system.
- Ha löpande kontakt med leverantörer och butiker kring varuflödet samt supportera butikerna i olika frågor kring varuflödet.
Detta är en heltidstjänst förlagd till sedvanliga kontorstider, måndag till fredag. Tjänsten startar omgående och sträcker sig till sommaren 2025, med eventuell chans till förlängning för rätt person. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men jobba på plats hos Optimera.
DETTA SÖKER VI
- Du har en examen inom inköp, logistik eller annan relevant utbildning. Om du saknar utbildning inom området ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare eller i liknande roll. Du har till exempel arbetat med logistik- och inköpsflöden, från centrallager, butik eller på annat sätt.
- Du har en god systemvana och har arbetat i Relex eller annat modernt inköpssystem samt Excel.
- Du är flytande i tal och skrift i svenska.
För denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är serviceminded och har en positiv inställning då du kommer ha mycket kontakt med medarbetare och leverantörer. Det är viktigt att du är kommunikativ och har ett gott samarbete med dina kollegor eftersom ni kommer arbeta tätt tillsammans dagligen. Vidare ser vi att du är noggrann och ansvarstagande.
Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.
OM FÖRETAGET
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com