Administratör och Kontorsninja 6 h/v sökes till dynamiskt team i Gamla s...
Skicka ansökan 40 dagar kvar
Administratör Kontorsassistent
40 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du driven, noggrann och en riktig ordningsguru? Gillar du att hålla saker i schack, städa med precision, men också har ett administrativt och tekniskt sinne? Gillar du att arbeta i en entreprenörsstyrd verksamhet. Då kan du vara precis den vi letar efter!

Vi söker en engagerad och lättsam teamspelare för en deltidsroll som kontorsassistent på 5-6 timmar per vecka i charmiga Gamla stan, Stockholm. Vi ser gärna att du går sista året på gymnasiet och har en kärlek till språkriktighet, då jobbet innebär en del representativt administrativt arbete mot kunder. Om du är den som släkten ringer när de inte vet hur iPaden funkar eller behöver flytthjälp, då är det här jobbet för dig!

Arbetsbeskrivning

Som kontorsassistent kommer du att hantera både administrativa och praktiska uppgifter samt vara en viktig del av vårt team. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Säkerställa att kontoret är rent och prydligt; städa regelbundet, putsa fönster, tömma sopor, sopsortera
  • Hantera praktiska ärenden på kontoret och för våra kontorshyresgäster; montera skrivbord,hänga upp tavlor, se till att fika, kontorsmaterial finns och laga toalettstolen
  • Administrativa uppgifter; hantera företagsdokument, uppdatera skyltar m.m.
  • Installera program, hantera Apple-datorer på kontoret och använda din grundläggande tekniska kunskap för att lösa problem
  • Avlasta andra avdelningar genom att till exempel assistera kandidathantering i vårt rekryteringsverktyg.
  • Visa intresse för att utveckla dina kunskaper inom redovisning för att använda dessa kunskaper i vårt bokföringsprogramDin profil
  • Har en pågående gymnasieutbildning, gärna sista läsåret
  • Vana vid Microsoft Office-paketet och Google drive
  • Kunna flytande svenska i tal och i skrift, då all muntlig och skriftlig kommunikation - internt och externt - sker på svenska

Meriterande (önskvärt)

  • Studerar ekonomisk gymnasieutbildning eller likvärdigt
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet

För att lyckas i rollen så har du följande personliga egenskaper

  • Ansvarstagande, du är alltid punktlig och ser till att inte avboka dina arbetstimmar. Du planerar din arbetstid väl i samband med skolan, även vid prov eller liknande.
  • Självständig, du är kapabel att ta eget initiativ när det gäller att identifiera och hantera uppgifter. Du får stöd av dina kollegor, men vi förväntar oss att du självständigt kan utföra det som behöver göras.
  • Strukturerad, du förväntas kunna prioritera arbetsuppgifter och effektivt hantera det som är mest brådskande samtidigt som du inte försummar övriga uppgifter.
Vi erbjuder
    • En dynamisk och stödjande arbetsmiljö med riktig startupkänsla!
    • Lärdomar och kunskaper för livet.
    • Möjlighet att utveckla och använda dina färdigheter.
    • Inflytande och påverkan i ett entreprenörsdrivet bolag.

Om du är redo för en utmaning och vill arbeta i en dynamisk miljö med äkta startupkänsla, skicka in din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om anställningen Plats: Gamla stan, StockholmOmfattning: Deltid, 5-6 h/veckan Startdatum: Hösten 2024 Lön: Enligt Ö. K.

Watersheds är ett mindre entreprenörsstyrt rekryteringsföretag som har för avsikt att gå vår egen väg för att skapa bättre rekryteringar och hitta de bästa kandidaterna åt våra uppdragsgivare. Vi har en professionell rekrytering och använder lekfulla marknadsföringsstrategier för att göra vårt arbete mer engagerande och effektivt.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan