Säljare till Rekrytering och Bemanning
Clustera Sverige AB har ett tydligt utstakat mål att växa inom rekrytering och bemanning och vi behöver nu stärka vårt team i norra Sverige med en ny kollega! Vi letar därför efter dig som har erfarenhet inom branschen och som kan arbeta självständigt i rollen och som vill ingå i ett härligt team med uppdrag inom olika branscher och olika yrkestitlar.
Om Clustera Sverige AB
Clustera är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har ca 17 000 medarbetare med verksamhet i 11 länder på mer än 1200 platser runt om i världen. APM levererar tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning och utbildning samt hjälper varje år över två miljoner människor att leva ett bättre liv.
Vad innebär det att vara en del av Clusteras team?
Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från regionala, nationella och internationella arbetsmarknadstjänster.
På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta människor. I vårt dagliga arbete möter vi många olika företagare, där mötet med oss ska ha resulterat till stort kundvärde.
Om Tjänsten
Bygga värdefulla relationer
Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att bygga och upprätthålla viktiga relationer. Dagarna består av att träffa många olika människor, både nya och befintliga kunder.
Som Ksäljare arbetar du löpande med prospektering och är oftast kundens första kontakt. Prospekteringsarbete, som det kallas, innebär att identifiera nya potentiella ideal-kunder att styra sikte mot.
Du är oftast också kundens primära kontaktperson för under samarbetets gång. För att säkerställa en framgångsrik affärsrelation ser du till att kunden känner sig trygg, att deras förväntningar möts och att deras behov uppfylls.
Affärsutveckling och strategiarbete
En av säljarens uppgifter är att delta i det löpande utvecklingsarbetet av kundens verksamhet. Tillsammans sätter ni tydliga mål och relevanta aktiviteter som ska driva goda resultat åt kunds räkning.
Affärsutveckling innebär också utveckling av din arbetsgivares verksamhet. Då du som säljare har tät kundkontakt har du mycket inblick i vad som efterfrågas på marknaden inom ert område. Med det sagt hjälper du till att förbättra ert erbjudande för att skapa ännu mer värde och lönsamhet i era samarbeten.
Hos Clustera kommer du att aktivt arbeta med att träffa företag och erbjuda tjänster inom kompetensförsörjning och du kommer ha ansvar över egna rekryterings- och bemanningsprocesser, från införsäljning till kundavtal och kundvård. Du kommer att få möjlighet att arbeta inom många olika branscher. I tjänsten ingår resor inom regionen. Arbetsområdet blir stora delar av Norrland, det vill säga Luleå, Umeå, Skellefteå, Piteå, Kalix med flera orter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Anställningsvillkor
Tjänsten är en heltidsanställning, där vi tillämpar provanställning på 6 månader. Placeringsort är flexibelt, det viktigaste är Du som person.
Du kommer jobba tätt ihop med Regionchefen, men även med övriga kollegor i landet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut - skicka därför in din ansökan redan idag.
Vad vi kan erbjuda dig
Varje medarbetare är lika viktig i Clusteras framgång! Clusteras personal är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda trivsam och stimulerande arbetsplats. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, och därmed vill vi skapa möjlighet för dig att arbeta med det du har passion för. Tillsammans med din chef bygger du din karriär, för att du ska kunna fortsättas att utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!
Förmånsbil: Vid behov
Friskvårdsersättning
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Per-Anders Blind på [email protected] eller 076-033 99 25.
Ansök nu och bli en viktig del av vårt team inom rekrytering och bemanning!